۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

افزایش محکومیت حامد روحی نژاد در حین پیشرفت بیماری ام اس


محکومیت حامد روحی نژاد زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی زنجان افزایش یافت.
یکی از اعضای خانواده حامد روحی نژاد در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام کرد دادگاه عمومی تهران به دلیل خروج غیر قانونی حامد روحی نژاد از کشور وی را به یکسال حبس و جریمه نقدی محکوم کرده است.
بدین ترتیب محکومیت حامد روحی نژاد که پیشتر در دادگاه بدوی به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به 10 سال حبس تعزیری و تبعید به زندان زنجان محکوم شده بود به 11 سال حبس تعزیری افزایش یافت.
این حکم در حالی برای این زندانی صادر شده است که تلاش ها برای مرخصی استعلاجی به دلیل ابتلای نامبرده به بیماری ام اس ادامه دارد.
از سوی دیگر حامد روحی نژاد از دو هفته پیش به دلیل نامعلوم به بازداشتگاهی در نزدیکی زندان زنجان منتقل شده و ممنوع الملاقات است، وی به دلیل عدم توجه مسئولین قضایی به پیشرفت بیماری ام اس تهدید به اعتصاب غذا نموده است.
شایان ذکر است، پدر نامبرده که در حال حاضر برای دیدار با دادستان زنجان در این شهر بسر می برد و تا کنون موفق به دیدار با دادستانی نشده است.
حامد روحی نژاد به همراه 3 تن از پناهندگان در شمال عراق – اربیل چند ماه پس از بازگشت هماهنگ شده به کشور و در اردی بهشت ماه سال 88 توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند و پس از بازداشت های گسترده شهروندان معترض به نتیجه انتخابات این بازداشت شدگان به عنوان افرادی که قصد بمب گذاری و ایجاد آشوب در کشور را داشته اند در دادگاه های جمعی محاکمه شدند.
دو تن از بازداشت شدگان به نامهای علی زمانی و آرش رحمانی پور در بهمن ماه سال گذشته و در کمال ناباوری افکار عمومی و در نزدیکی اعتراضات 22 بهمن ماه در تهران اعدام شدند و سپس محکومیت دو تن دیگر به نام های حامد روحی نژاد و احمد کریمی به حبس تعزیری تقلیل یافت.