۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

محکومیت سی تن از دراویش گنابادی به حبس


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: 30 تن از دراويش گنابادی شهرستان چرمهین که شاهد تخریب محل برگزاری مجالس مذهبی خود توسط نيروهاي دولتي بودند، به جرم اخلال در نظم ‌و آسايش عمومي، تمرد از مأمورين و تخريب اموال دولتي، به تحمل 1 سال حبس تعلیقی و پرداخت 3 ميليون و پانصدهزار ريال جزاي نقدي بدل از حبس و شلاق (تعليق به مدت 5 سال) محكوم شدند.

به گزارش سایت مجذوبان نور؛ این حکم که دراویش را از حضور و رفت و آمد به جلسات مذهبی درویشی‌شان نیز منع می‌کند، در حالی صادر شده است که در 11 تیرماه 1387، شهرداری چرمهین در اقدامی غیرقانونی، به حکم ِ منافی ِ قانون ِ کمیسیون ِ صد شهرداری استناد کرده و محل برگزاری مجالس دراویش گنابادی ساکن آن شهرستان را که منزل مسکونی یکی از دراویش به نام رحمت‌الله جوادی بوده است، به طور کامل با خاک یکسان می‌کند.

طبق حکم دادگاه عمومي باغ‌بهادران اصفهان، دراويش محكوم همچنین مكلف شده‌اند در طول دوران تعليق مجازات، از برگزاري جلسات دراويش و رفت و آمد و حضور در این جلسات خودداري کنند.

یادآور می‌شود که سه نفر از خانم‌های درویش به نام‌های طوبی كائيزنژاد، زبيره شيرواني و اعظم نعمتي خويي، به دليل عدم كفايت ادله، از اتهامات منتسب شده، برائت حاصل کردند.

گفتنی‌ست رحمت‌الله جوادی که جلسات مذهبی دراویش گنابادی در منزل مسکونی وی برگزار می‌شده است،‌ از جمله معلمانی است که در جریان درگیری‌های انقلاب سال 1357،‌ معلول شد. منزل وی در حالی تخریب شد که نیروهای انتظامی زن و فرزند او را به زور از محل سکونت‌شان بیرون کشیده و در این جریان، بخشی از وسایل زندگی و شخصی وی را نیز طعمه آوار کردند.