۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

پخش اعترافات اجباری دو خبرنگار آلمانی از تلویزیون رژیم

تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی، شب گذشته، تصاویری از دو روزنامه نگار آلمانی که در ماه اکتبر و به هنگام انجام مصاحبه با سجاد قادر زاده، فرزند سکیه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار، دستگیر شده بودند را به نمایش گذاشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه در این گزارش تلویزیونی، تصاویر مصاحبه با این دو فرد بطور جداگانه نمایش داده شد، این در حالیست که هویت این دو فرد به درستی اعلام نشده است. این دو خبرنگار آلمانی در این مصاحبه متذکر شدند که از سوی یک فعال سیاسی ایرانی مقیم آلمان "مورد سو استفاده" قرار گرفته اند.
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در این گزارش تلویزیونی، ترجمه فارسی سخنان دو تبعه آلمانی بر روی صحبتهای آنان به زبان اصلی صداگزاری شده بود و در تمام طول گزارش صدای این افراد شنیده نشده است.
در ترجمه فارسی سخنان دو خبرنگار آلمانی، به نام یک ایرانی مقیم آلمان و بنیانگذار و سخنگوی کمیته بین المللی علیه سنگسار اشاره شده است. دو تبعه آلمانی گفته اند که وی آنان را به ایران فرستاده تا در مورد پرونده سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار تحقیق نمایند.
بر اساس ترجمه فارسی پخش شده از سوی تلویزیون دولتی ایران، یکی از این دو خبرنگار گفت که وی "هیچ گونه اطلاعی در خصوص این پرونده نداشته است، اما بنیانگذار کمیته بین المللی علیه سنگسار که در جریان این پرونده بوده است وی را به ایران فرستاده، چرا که دستگیری این تبعه آلمان، او را به شهرت خواهد رساند".
روزنامه نگار دیگر نیز گفته است که "مرتکب اشتباه شده است، وی هیچگونه اطلاعی از پرنده سکینه آشتیانی نداشته و تنها از سوی این فعال سیاسی ایرانی مقیم آلمان مورد سواستفاده قرار گرفته است".

شو تلويزيون جمهوری اسلامی عليه سکينه و دستگير شدگان اين پرونده
کمیته بین المللی علیه سنگسار و اعدام
صدا و سیمای جمهوری اسلامی در برنامه خبری هشت و سی دوشنبه شب صدا و سیمای خود، ویدئوی اعتراف گیری از زندانیان توسط وزارت اطلاعات را پخش کرد. در این برنامه سکینه محمدی آشتیانی، سجاد، هوتن و دو خبرنگار آلمانی متعلق به روزنامه "بيلد ام زونتاگ" (Bild Am Sonntag) وادار شده اند که عليه خود اقرار کنند.
روز ١٠ اکتبر دو خبرنگار آلماني و هوتن کيان و سجاد قادرزاده پسر سکينه در حالیکه در دفتر هوتن مشغول مصاحبه بودند، دستگیر شدند. سجاد و هوتن بلافاصله تحت شکنجه قرار گرفتند و تاکنون از ملاقات و نیز از گرفتن وکیل محروم بوده اند. دو روزنامه نگار آلمانی نیز به جرم! مصاحبه با هوتن و سجاد همچنان در زندان به سر میبرند.
هدف جمهوری اسلامی از نمایش این برنامه این است که افکار عمومی را علیه سکینه محمدی و مینا احدی برانگیزد اما علیرغم همه تلاشی که برای ساختن این برنامه کرده است، حتی خود برنامه تصویری قوی از کمپین جهانی نجات سکینه و تصویری رزمنده از مینا احدی و اقدامات انسانی و افشاگری هایش علیه جمهوری اسلامی میدهد!
همینجا برای روشن شدن اذهان عمومی لازم است گفته شود که دو خبرنگار آلمانی مطلقا به درخواست کميته بين المللي عليه سنگسار و يا مينا احدي به ايران نرفته اند. این دو خبرنگار براي تهيه گزارش و مصاحبه از جانب روزنامه مربوطه به ايران سفر کرده اند و با مینا احدی تماس گرفته و برای تماس با سجاد از او کمک خواستند و زمانی که به ایران رفتند از مینا احدی برای ترجمه کمک خواستند. اقرار گرفتن زير فشار و شکنجه از دستگيرشدگان يک سياست نخ نمای جمهوری اسلامی است.
مقامات مختلف جمهوری اسلامی در طول پنج ماه گذشته و تحت فشار یکی از قدرتمندترین کمپین های جهانی که با ابتکار مینا احدی و کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار شروع شد، اظهارات ضد و نقیض زیادی داشته اند و به هر دری زده اند بی آبروئی بیشتری برای خود به بار آورده اند. بارها خود را برای قتل سکینه آماده کردند اما فشار این کمپین جهانی آنها را عقب زد. این اقدام نیز منجر به رسوائی بیشتری برای رژیم و گسترش مبارزه برای نجات سکینه و سایر دستگیر شدگان خواهد شد.
ما اقدام جمهوری اسلامی در وادار کردن زندانیان به اعتراف علیه خودشان، را شدیدا محکوم میکنیم و از همه مردم دنیا، از سازمانها و نهادهای بین المللی میخواهیم که جمهوری اسلامی را محکوم کنند و خواهان آزادی فوری سکینه، سجاد، هوتن و دو خبرنگار آلمانی و همینطور تمام محکومین به سنگسار بشوند و فعالیت های خود را برای نجات آنها گسترش دهند.