۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

تظاهرات حامیان مقاومت در برلین خامنه‌ای و مالکی مسئول قتل مهدی فتحی

خامنه‌ای و مالکی مسئول قتل مهدی فتحی
تظاهرات حامیان مقاومت در برلین ـ خامنه ای و مالکی مسئول قتل مهدی فتحی
تظاهرات حامیان مقاومت در برلین ـ خامنه ای و مالکی مسئول قتل مهدی فتحی

ظهر روز جمعه، در روز جهانی حقوق‌بشر، در اعتراضی شدید به یک جنایت وحشیانه و ضدبشری دیگر توسط مالکی جنایتکار علیه قهرمانان شهر اشرف که نهایتا منجر به درگذشت برادر عزیز و مجاهدمان مهدی فتحی گردید، خانواده‌ها و حامیان اشرف در میدان براندنبورگ برلین دست به یک آکسیون اعتراضی فوری زدند.

حامیان اشرف با در دست داشتن عکسهای مهدی فتحی و الهام فردی‌پور با شعار «عامل قتل مهدی، خامنه‌ای ـ مالکی»، «این سند جنایت مالکی است» و «مرگ بر خامنه‌ای ـ لعنت بر خمینی» یاد مقاومت حماسی مهدی فتحی در برابر بیماری و یک بی‌عدالتی ظالمانه را گرامی داشته و با شعار «پیام به جان جانان، ایستاده‌ایم تا پایان» عزم جزم کردند که تا اعاده کامل حقوق اشرفیان از پای ننشینند.


تظاهرات در برلین - خامنه ای و مالکی مسئول قتل مهدی فتحی
 
تظاهرات در برلین - خامنه ای و مالکی مسئول قتل مهدی فتحی


در این آکسیون تعدادی از شخصیتهای سیاسی و مذهبی برلین در حمایت از قیام مردم ایران و اشرف سخنرانی کرده و نقض هولناک حقوق‌بشر توسط آخوندهای جنایتکار حاکم بر ایران را محکوم نموده و خواستار پایان شکنجه روانی اشرفیان و تضمین حفاظت آنان شدند.

 
آلبرت واین‌گارتنر

آقای آلبرت واین‌گارتنر، نماینده پارلمان برلین از حزب حاکم دموکرات مسیحی ضمن سخنانی اظهار داشت: ما مستمرا اخبار تکاندهنده از زیرپا گذاشته شدن حقوق‌بشر در ایران را دریافت می‌کنیم. من مجازات اعدام را مطلقاً رد می‌کنم. و البته به موازات آن اعمال ترور به‌صورت غیرمستقیم – یعنی آن‌گونه که در رابطه با اشرف رخ می‌دهد – را نیز رد می‌کنم. آدم‌ربایی، محروم کردن افراد از رسیدگیهای پزشکی، مجازات کردن افراد صرفاً به جرم دیدار با اعضای خانواده‌شان در اشرف، همه اینها غیرقابل قبول است. به همین منوال محاصره مواد غذایی و وارد کردن کالا و همین‌طور عدم دادن اجازه برای پخش اخبار و گزارشات پذیرفتنی نیست. این اقدامات باید بلافاصله پایان پذیرند. اکنون استقرار نیروهای سازمان ملل برای رعایت حقوق‌بشر در خصوص این کمپ ضروری است.
 
هامر، نویسنده و نمانیده سابق مجلس ایالتی براندنبورگ

آقای هامر، نویسنده و نماینده سابق مجلس ایالتی براندنبورگ گفت: موضوع مبرم ما رفع محاصره و تضمین حفاظت برای اشرف است. رسیدگی پزشکی، امکان دسترسی به بیمارستانهای تخصصی و دارو برای بیماران ساکن اشرف باید فوراً تضمین شود.

 
دکتر لورنس ویلکنز، کشیش کلیسای پروتستان و استاد دانشگاه برلین


آقای دکتر لورنس ویلکنز، کشیش کلیسای پروتستان و استاد دانشگاه برلین، در سخنرانی خود گفت: مسئولیت سرکوب مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف کمیته‌ای است که مستقیما زیر نظر نخست‌وزیر عراق نوری المالکی قرار دارد. ما شاهد وخیم‌تر شدن نقض حقوق‌بشر در رابطه با اشرف هستیم. از این مسأله به‌طور خاص بیماران صعب‌العلاج متاثر هستند که امکان پزشک متخصص و دارو از آنها سلب شده است. مالکی درصدد است تا اشرف را ببندد و ساکنان آن را به‌اجبار به صحراهای دورافتاده بفرستد تا بدین ترتیب با برآورده ساختن خواست رژیم ایران، ماندن خودش در قدرت را تضمین کند.


 
هلموت هرتساو، رئیس انجمن دوستی ایران در برلین و براندنبورگ
 
آقای هلموت هرتساو رئیس انجمن دوستی ایران در برلین و براندنبورگ گفت: من و دوستانم امروز در این گردهمایی شرکت کرده‌ایم تا از یکسو اعتراض شدید خودمان را به جنایتهای رژیم ایران اعلام کنیم و از سوی دیگر نیز به دولت مالکی بگوییم که این ظلمی را که در حق ساکنان کمپ اشرف و بویژه علیه بیماران آن روا می‌دارد، غیرقابل تحمل است.
خبرنگاران زیادی از جمله از خبرگزاری د.پ.آ (خبرگزاری آلمان)، خبرگزاری رویترز، تلویزیونهای آ. ار. د (ARD تلویزیون کانال یک سراسری) و ار‌ . ب. ب (Rbb تلویزیون برلین براندنبورگ)، روزنامه نویس دویچلند و تاگس سایتونگ و سایت فرایه ولت و خبرنگار آژانس عکس دیویدز، به تهیه فیلم و عکس و گزارش پرداختند. کانال اینفو رادیو گزارش مستقیمی از این آکسیون را پخش کرد.

 
تظاهرات در برلین - خامنه ای و مالکی مسئول قتل مهدی فتحی
 
سایت فرایه ولت در این رابطه نوشت: ایرانیانی که در شورای ملی مقاومت سازمان یافته‌اند، در روز ۱۰دسامبر، روز جهانی حقوق‌بشر، اعلام می‌کنند: «ما به این مناسبت همبستگی خودمان را با تلاش مردم ایران و ساکنان کمپ اشرف برای احقاق دموکراسی و آزادی و صلح اعلام می‌داریم. ما می‌خواهیم یک علامت واضح بفرستیم که هر کجا که مردم آزادیخواه وجود داشته باشند، در آن‌جا دیکتاتورها جایی نخواهند داشت و نباید خودشان را امن احساس کنند».