۱۳۸۹ آذر ۱۱, پنجشنبه

کیوان صمیمی همچنان در انفرادی زندان رجایی شهر

کیوان صمیمی بهبهانی مدیر مسئول ماهنامه توقیف‌شده نامه، و مشاور در امور فرهنگي شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران در قرنطينه زندان رجايي شهر كرج به سر ميبرد.

 با گذشت چند روز از انتقال مهندس صميمي از اعضاي شوراي ملي صلح و كانون مدافعان حقوق بشر به زندان رجايي شهر كرج وي هنوز قرنطينه زندان به سر ميبرد و هنوز به بند زندانيان منتقل نشده است. اين عضو كميته دفاع از حقوق شهروندي و كميته دفاع از حق تحصيل توسط قاضي پيرعباسي به 6 سال حبس و محروميت مادام العمر از فعاليت سياسي محكوم شد.

كيوان صميمي كه عضو كميته پي گيري بازداشت هاي خودسرانه و شوراي همبستگي براي دمكراسي وحقوق بشر درايران چندي پيش جهت اعتراض به وضعيت زندان اوين دست به اعتصاب غذا زد و انتقال وي به زندان رجايي شهر بي ارتباط با اين موضوع نبوده است.

نگهداري طولاني مدت زندانيان سياسي در قرنطينه زندان براي شكستن شخصيت زنداني و توهين به وي ميباشد. اين انتقال در حالي رخ ميدهد كه انتقال زندانيان به زندان رجايي شهر كرج بيشتر جنبه فشار مالي و معنوي به خانواده ها رادارد زيرا كه طي مسافت طولاني و هزينه تماس تلفني ( تماس از كرج به تهران - تماس از نوع برون شهري به حساب ميايد ) در اين شرايط بالاتر ميرود و همچنين نوع برخورد ماموران زندان رجايي شهر كرج با خانواده هاي سياسي بسيار توهين اميز ميباشد. بارها خانواده در زمان ملاقات با تفتيش هاي توهين اميز و الفاظ ركيك و توهين به مقدسات مواجه شده اند.