۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

تحرکات دانشجویی در آستانه روز دانشجو

پيش به سوي برگزاري هر چه باشكوهتر اعتراضات دانشجويي در روز 16 آذر

 با نزدیک شدن به روز16 آذر فعالیت های جنبش مبارز دانشجویی روز به روز بیشتر و منسجم تر میشود که این فعالیت ها را می توان در دانشگاه ها و حتی بیرون از آن دید.
پخش اعلامیه های دعوت دانشجویان به تظاهرات و تجمعات 16 آذر در دانشگاه های دولتی و حتی دانشگاه های آزاد مانند اسلامشهر شهرری و فیروزکوه و واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد نمونه ای از آنهاست.
با خبر های بدست آمده از دانشگاه هایی که ذکر شد روز به روز کنترل شدید حراست بر دانشجویان افزایش یافته و در عین حال نیز روز به روز بر فعالیت های آزادی خواهانه دانشجویان نیز افزایش می یابد و این مبارزات پر رنگ تر می شود.
در اعلامیه ای که روز 1 شنبه در دانشگاه آزاد شهر ری و پارکینگ دانشگاه پخش شده بود از دانشجویان مبارز دعوت به تظاهرات سراسری در روز16 آذر شده بود اما در این اعلامیه مکان مشخصی اعلام نشده بود, این اعلامیه ها به سرعت توسط حراست دانشگاه جمع آوری شد.
از دانشگاه آزاد اسلامشهر خبر می رسد که فضای این واحد دانشگاهی در روز های اخیر بسیار متشنج شده و طی این هفته چندین دانشجو به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شده اند که این دانشجویان از فعالین دانشجویی در زمینه سیاسی بوده اند.
از دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه نیز خبر می رسد نیروهای انتظامی در اطراف این دانشگاه اوضاع را کاملا تحت کنترل دارند و بطور کلی جو پادگانی حاکم بر این دانشگاه دانشجویان را بیش از پیش ناراضی کرده است.
از واحد دانشگاهی علوم تحقیقات دانشگاه آزاد نیز خبر می رسد کنترل حراست دانشگاه بسیار شدیدتر از قبل شده واین موضوع موجب نارضایتی و در برخی از موارد منجربه درگیری حراست با دانشجویان شده است