۱۳۸۹ دی ۷, سه‌شنبه

دختر زندانی سیاسی: می خواهند پدرم را بکشند

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: به دنبال انتقال ناگهانی علی صارمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم، خانواده او در برابر زندان اوین دست به تجمع زده و خواستار روشن شدن وضعیت او شدند. زینب صارمی در گفتگو با کمیته دفاع از زندانیان سیاسی گفت مقامات زندان حاضر به پاسخگویی نیستند و ما نگران هستیم که پدرم را اعدام کنند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی (www.komitedefa.com) از تهران، خانواده و اقوام علی صارمی در برابر زندان اوین دست به تجمع زده و خواستار پاسخگویی مقامات زندان های تهران در مورد محل نگهداری او شده اند. زینب صارمی دختر علی صارمی در گفتگو با کمیته دفاع گفت ما روز گذشته با پدرم در زندان رجایی شهر ملاقات کردیم و پس از بازگشت به منزل به ما اطلاع دادند که او به بهداری زندان منتقل شده است. ولی الان که بامداد روز سه شنبه است او به بند خود بازنگشته است و ما به همین دلیل در برابر زندان اوین تحمع کرده ایم و خواستار روشن شدن این موضوع هستیم.

به گفته زینب صارمی، دو زندانی از زندان کرج به زندان اوین منتقل شده اند اما از هویت آنها اطلاعی در دست نیست. همچنین رفت و آمدهای مشکوکی به زندان اوین دیده می شود که نشان می دهد تدارکاتی برای اعدام تعدادی از زندانیان دیده می شود.

دختر علی صارمی می گوید ما درخواست دیدار مجدد با پدرم را به زندان تحویل داده ایم اما نه تنها پاسخ ما را نداده اند بلکه گفته اند اینجا کسی برای جواب دادن نیست. او گفت می خواهند پدرم را بکشند به دادش برسید.

علی صارمی که به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت قربانیان 67 در گورستان خاوران در تاریخ 14/6/85 و ایراد سخنرانی ، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از مدتی به علت عضویت در سازمان مجاهدین به اعدام محکوم شد. او عضویت خود را تکذیب کرده و گفته است دفاع از مقاومت به معنای عضویت در سازمانی نیست.