۱۳۸۹ دی ۳, جمعه

گزارشی از تبریز بعد از اجرای طرح ضدمردمی حذف یارانه‌ها

اعتصاب رانندگان تاکسی ـ آرشیو
اعتصاب رانندگان تاکسی ـ آرش

به دنبال اجرای طرح ضدمردمی حذف یارانه‌ها در تبریز حکومت نظامی اعلام نشده شکل گرفت، در میادین اصلی، میدان ساعت و آبرسان، حدفاصل دانشگاه سراسری تبریز و بانک ملی، چهارراه منصور، مقابل بازار تربیت، نیروهای امنیتی بلافاصله گسیل شدند. در مقابل بانکها و پمپ بنزینها، نیروهای امنیتی، پلیس و گارد چیده شدند. شنبه شب صفهای طولانی در پمپ‌بنزینها از جمله شهرک باغمیشه تبریز شکل گرفت.
روز یکشنبه تاکسیرانها در اعتراض به طرح یارانه‌ها، در مقابل جایگاههای توزیع گاز طبیعی در مقابل اتوبان پاسداران و اتوبان تجمع کرده و از زدن گاز جلوگیری کردند، قرار است که اتوبوس‌رانها هم اعتصاب کنند.

در تبریز طی روز و شب حکومت نظامی برقرار است. یکی از شهروندان تبریز در این رابطه گفت: ”اگر شب از خانه بیرون برویم، مأموران سراغمان می‌آیند و شروع به پرس‌وجو می‌کنند، و تا سوالات خود را جواب نگیرند ول نمی‌کنند. مأموران سرکوبگر با خود سه نوع اسلحه‌ی گرم از جمله کالیبر۸ حمل می‌کنند. همه می‌دانند که نیروهای حکومتی ترس زیادی از شکل‌گیری تظاهراتها دارند، برای همین این قدر فضا را امنیتی کرده‌اند، به‌خصوص جلوی پمپ‌بنزینها که احتمال وقوع خشم اعتراض مردم بیشتر است“.