۱۳۸۹ دی ۱۹, یکشنبه

حکم اعدام جعفر کاظمی در دادگاه تجدید نظر تایید شد

وکیل مدافع جعفر کاظمی گفت که حکم اعدام موکلش جعفرکاظمی در دادگاه تجدیدنظر تایید شده و درخواست اعاده دارسی وی نیز توسط شعبه ۳۱ دیوان عالی رد شده است. این حکم توسط دادگاه تجدید نظر شعبه ۳۶ استان تهران به ریاست حجت السلام زرگر تایید شده است.
به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر، نسیم غنوی گفت که موکلش مدتها در زندان انفرادی بوده ولی از اینکه انواع دیگری فشار بر وی یا خانواده‌اش آمده باشد مطلع نیست.
جعفر کاظمی، ۴۶ ساله، لیتوگراف کتب درسی و جزوات دانشگاه امیر کبیر، روز ۲۷ شهریور در میدان هفت تیر دستگیر و به سلول انفرادی بند ۲۰۹ منتقل و پس از ۷۴ روز به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. جعفر کاظمی پیش از این نیز از سال ۱۳۶۰ تا اواخر سال ۱۳۶۹ زندانی بوده است. رودابه اکبری،همسر جعفر کاظمی، طی نامه‌ای از دبیر کل سازمان ملل برای متوقف کردن حکم اعدام همسرش کمک خواسته است. وی ابتدا در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شده بود.
به گفته‌ی غنوی جعفر کاظمی، متهم به محاربه از طریق هواداری گروه مجاهدین است اگرچه در هیچ یک از بازجویی‌ها اتهامات وارده را نپذیرفته است.
نسیم غنوی معتقد است که نه دادگاه بدوی به دفاعیات توجه کرده است نه تجدید نظر و دیوان هم همین طور و بحث محاربه را در مورد وی صادق دانستند. به گفته وکیل این پرونده، حکم جعفر کاظمی در اجرای احکام است و از نظر قانونی هیچ اقدامی برای نجات جان جعفر کاظمی در حال حاضر میسر نیست.