۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

بیش از شصت تن از شهروندان مسیحی بازداشت شدند

استاندار تهران روز سه شنبه ۱۴ دی در یک سخنرانی در تهران، مسیحیان تبشیری را که در ایران فعالیت می کنند جریانی "فاسد و منحرف" خواند که افکار خود را "از طریق محافل فرهنگی که در انگلیس دایر است" ترویج می کند.

آقای تمدن توضیح بیشتری در مورد تعداد بازداشت شدگان و هویت آنها نداد، اما اقدامات آنها را مصداق "تهاجم فرهنگی دشمن" خواند.

در ماههای گذشته گزارش هایی از محکومیت برخی مسیحیان که از اسلام به مسیحیت گرویده بودند در برخی شهرهای ایران منتشر شده بود، اما مقامات ایران این گزارش ها را تأیید یا تکذیب نکردند.

مسیحیان تبشیری یا اوانجلیست، گروهی از مسیحیان هستند که عقاید دینی خود را بین غیرمسیحیان تبلیغ می کنند.

استاندار تهران همچنین گفت که در داخل ایران فعالیت هایی صورت می گیرد که به منزله افتادن در دام "تهاجم فرهنگی" است.

خبرگزاری هرانا پیشتر اعلام داشت همزمان با ایام كریسمس تولد عیسی مسیح و سال نو میلادی ماموران امنیتی اطلاعات تا كنون در اقدامی هماهنگ و سازمان یافته شماری از نوكیشان مسیحی ساكن تهران و شهرستانها را بطور جداگانه در منازلشان بازداشت نمودند كه تا كنون از وضعیت و محل نگهداری آنان اطلاعی دقیقی در دست نیست.

همچنین از سوی منابع غیر رسمی  گفته شده افرادی كه تاكنون به وزارت اطلاعات احضار و یا توسط ماموران لباس شخصی در منازلشان بازداشت شده اند تاكنون بیش از ۶۰ نفر بوده اند. بازداشت شدگان عموما از تهران و برخی شهرهای ایران گزارش شده است كه بر خی از این افراد پس از بازجویی و تعهد موقتا آزاد شده اند.

جامعه بزرگ مسیحیان ایران در روزهای كریسمس و سال نوی میلادی امسال زیر فشارهای  زیادی از سوی مقامات امنیتی جمهوری اسلامی  قرار گرفته است . سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در مورخه( ۱۹ اكتبر ۲۰۱۰) در سفر اخیرش به شهر مذهبی قم ایشان برای اولین بار در سخنرانی های خود نسبت به رشد و گسترش كلیساهای خانگی هشدار داد .

ایشان این موضوع را بخشی از توطئه به گفته او دشمنان انقلاب اسلامی خواند . تاكنون پس از این سخنان رهبر جمهوری اسلامی برخورد از سوی ماموران و دستگاههای قضایی جمهوری اسلامی تشدید و شكل سازمان یافته تری به خصوص نسبت به نوكیشان مسیحی كه از زمینه اسلام هستند شكل گرفته است.