۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

کشف 87 قطعه اشيا» عتيقه دوران ساسانی

ماموران اداره عمليات ويژه پليس آگاهي استان اصفهان در بازرسي از منزلي 87 قطعه عتيقه با ارزش تاريخي و فرهنگي متعلق به دوره ساساني را کشف و ضبط کردند.
سرهنگ "حسين حسين زاده" رييس پليس آگاهي استان اصفهان در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر انتقال تعدادي اشيا» عتيقه به اصفهان توسط افرادي ناشناس موضوع به صورت ويژه در دستور کار اداره عمليات ويژه اين پليس قرار گرفت.
وي تصريح کرد:در تحقيقات انجام شده مشخص شد که اين افراد با استفاده از يک دستگاه خودروي پيکان اشيا» عتيقه را به منزلي در يکي از مناطق اصفهان انتقال و مخفي کرده اند.
اين مقام مسئول افزود : با شناسايي مخفيگاه متهمان با هماهنگي مقام قضايي ماموران به محل مورد نظر اعزام شدند.
رييس پليس آگاهي استان گفت:در اين رابطه چهار نفر دستگير و در بازرسي از منزل مذکور 87 قطعه عتيقه جات کشف و ضبط شد. اين مقام انتظامي عنوان کرد: از اين تعداد 20قطعه شمشير، سرنيزه، انواع ظروف و مجسمه و 67 قطعه نيز سکه هاي طلا و قديمي مربوط به دوران تاريخي ساساني مي باشد .
سرهنگ "حسين زاده" در پايان با بيان اينکه عتيقه جات کشف شده در اختيار اداره ميراث فرهنگي استان قرار گرفته خاطر نشان کرد: متهمان به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.