۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

آیت الله ها حرام بودن بمب اتمی را در عمل ثابت کنند


رادیو آلمان: وزیر خارجه آمریکا می گوید، رهبر جمهوری اسلامی حرام بودن بمب اتمی را در عمل ثابت کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس٬ هیلاری کلینتون گفته، رژیم ایران باید در عمل با توافق بر سر یک طرح مشخص نشان دهد که به آنچه درباره مغایرت اسلام با توسعه تسلیحات کشتار جمعی می‌گوید واقعا معتقد و متعهد است.

اشاره وزیر خارجه آمریکا به استدلال‌هایی است که مقامات جمهوری اسلامی برای تاکید بر صلح‌آمیز بودن برنامه بحث‌برانگیز هسته‌ای از آن بهره می‌گیرند. 

بسیاری از کارگزاران جمهوری اسلامی با استناد به فتوایی از خامنه‌ای بر ضد بمب هسته‌ای٬ می‌گویند تولید تسلیحات هسته‌ای به عقیده رهبر جمهوری اسلامی فعلی حرام است و بنابراین در دستور کار برنامه هسته‌ای حکومت اسلامی نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید آنها می‌گویند معتقدند تولید تسلیحات کشتار جمعی حرام است و «ما در دیدار با مقامات رژیم تهران می‌خواهیم درباره چگونگی گنجاندن اعتقادات‌شان در یک برنامه مشخص بحث کنیم که این نه فقط مساله‌ای اعتقادی٬ که تبدیل به سیاست‌های حکومت شود.»

به گفته هیلاری کلینتون راه‌های گوناگونی برای اثبات این سیاست‌های حکومتی وجود دارد و جامعه جهانی می‌خواهد اقدامات متناسب با این اعتقادات را از طرف رژیم تهران ببیند.

به اعتقاد وزیر خارجه آمریکا، باز کردن در تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی به روی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ارسال اورانیوم غنی‌شده در ایران به خارج از مرزها برای تبدیل آنها به سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی تهران٬ از جمله اقداماتی است که می‌تواند به اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای رژیم تهران کمک کند.