۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

پالایشگاه پارس شیراز متوقف مانده است


پروژه پالایشگاه پارس شیراز که پروژه تمام ایرانی است با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه می‌عانات گازی مراحل اولیه را طی کرده و به دلیل آنکه به بخش خصوصی واگذارشده است در همین مرحله متوقف مانده است.

ایلنا: تاپایان خرداد ۹۲، پروژه افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در مدار تولید قرار می‌گیرد که ۶ میلیون تن به ظرفیت بنزین این پالایشگاه می‌افزاید. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران امروز در نشست خبری خود که در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، گفت: ۳ پروژه پالایشگاهی تثبیت و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان، پالایشگاه آناهیتا و پالایشگاه تمام ایرانی پارس در دست اجرا است. 

به گفته وی برای طراحی و ساخت پالایشگاه تمام ایرانی گام آخر با اتکا به توان داخلی برداشته می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه برای ۳۸ طرحی که در شرکت مهندسی و ساختمان نفت در حال انجام است، ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته گفت: در آینده نزدیک، پروژه امام خمینی شازند ۸ میلیون لیتر بنزین مرغوب به تولیدات نفتی می‌افزاید. 

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران افزود: در پالایشگاه تندگویان و امام خمینی دو واحد در دست اجرا است که هر کدام از آن‌ها ۸ ملیون تن بنزین مرغوب و با کیفیت به تولیدات این مجموعه‌ها اضافه می‌کنند. 

وی ادامه داد: محصولات تولیدی این مجموعه مطابق با استاندارد روز است و علاوه بر آن، ‌ در راستای حفظ امور زیست محیطی تولید در حال انجام است.

احمدی با اشاره به پروژه تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس گفت: تاپایان خرداد ۹۲، پروژه افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در مدار تولید قرار می‌گیرد که ۶ میلیون تن به ظرفیت بنزین این پالایشگاه می‌افزاید. 

به گفته مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران ۱۹۳ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان میزان اعتبارات پروژه‌های شرکت ملی و مهندسی ساختمان نفت است. 

وی در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌ها نیز گفت: پروژه پالایشگاهی امام خمینی شازند بیش از ۹۷ درصد، پروژه تندگویان تهران ۹۸ درصد و بنزین سازی بندرعباس ۶۶ درصد پیشرفت داشته است. 

احمدی گفت: پروژه پالایشگاه پارس شیراز که پروژه تمام ایرانی است با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه می‌عانات گازی مراحل اولیه را طی کرده و به دلیل آنکه به بخش خصوصی واگذارشده است در همین مرحله متوقف مانده است. 


وی ادامه داد: ۱. ۳ میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری در پالایشگاه تمام ایرانی پارس شیراز است.