۱۳۹۱ فروردین ۱۸, جمعه

آتش سوزی؛ يک نيروگاه هسته ای در فرانسه تعطيل شد


به گزارش خبرگزاری فرانسه، مسئولان فرانسوی گفتند روز پنجشنبه درپی بروز دو آتش سوزی محدود در یک نیروگاه هسته ای فرانسه، مایع خنک کننده حاوی مواد رادیو اکتیو از این نیروگاه نشت کرد اما مواد نشت یافته، بدون هیچ خطری به داخل تانکرهای ویژه ای هدایت و جمع آوری شده است. 

شرکت اداره کننده این نیروگاه در پی این حادثه گفت، پس از بروز دو آتش سوزی در روز پنجشنبه رئاکتور این نیروگاه تولید برق در "پنلی" در نزدیکی بندر دیپه Dieppe به طور خودکار از کار افتاد . 

این منبع افزود، مأموران آتش نشانی به آسانی شلعه های آتش را مهار کردند اما به پمپ خنک کننده صدماتی وارد شده است و در نتیجه موجب نشت آب مایع حاوی رادیو اکتیو و هدایت آن بسوی تانکر های جمع آوری شده که درون ساختمان رئاکتور قرار گرفته است. 

هنوز علت بروز این آتش سوزی ها مشخص نشده است اما مسئول ایمنی هسته ای فرانسه گفت که مأموران آتش نشانی حوضچه های کوچکی از مواد نفتی درحال سوختن را کشف کرده و بلافاصله شعله های ناشی از آن را مهار کردند.

فرانسه بزرگترین کشور جهان از حیث وابستگی به نیروگاههای هسته ای است و در حال حاضر پنجاه و هشت رئاکتور هسته ای در این کشور فعالیت دارد و فرانسه از طرفداران مهم بین المللی انرژی اتمی به شمار می رود.