۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

تهدید به محدودیت بیشتر بند امنیتی گوهردشت


        کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: در پی برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، زندانیان این بند توسط مدیریت این زندان به اعمال محدودیت های بیشتر تهدید شدند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در پی برگزاری روز جهانی کارگر (دوازدهم اردیبهشت ماه) در سالن دوازده بند چهار زندان رجایی شهر، محمد مردانی مدیر این زندان، زندانیان محبوس در این سالن را به دلیل برگزاری مراسم روز کارگر و به زعم وی خواندن اشعار اعتراضی، به آغاز محدودیت های بیشتر طی هفته جاری تهدید کرد.

از هنگام انتقال زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به سالن 12 بند 4 این زندان که پیشتر محل نگهداری نوجوانان بزهکار این زندان بود بدین سو، زندانیان این بند از بسیاری از امکانات و اختیارات معمول برای دیگر زندانیان این زندان از جمله امکان تماس تلفنی و ملاقات حضوری با اعضای خانواده محروم گردیده اند.

خاطر نشان می گردد، زندان رجایی شهر کرج معروف به قتلگاه و تبعیدگاه زندانیان سیاسی می باشد که به علت شرایط نامناسب بهداشتی، ضرب و شتم سازمان یافته زندانیان سیاسی، محدودیت ملاقات های حضوری و عدم ارائه حداقل خدمات درمانی، محدودیت تردد در سطح زندان و ... توسط مسئولان این زندان و با هماهنگی دستگاه قضائی و مقامات امنیتی، از آن برای تحت فشار گذاردن و حتی حذف فیزیکی زندانیان سیاسی استفاده می شود.