۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

آرم شرکت چینی بر سینه كاروان ايران در المپیک

آرم یک شرکت چینی روی سینه کت لباس رژه كاروان ورزشي ايران نصب شده است.

خبرگزاری ایسنا ضمن این خبر اعلام کرد که طی روزهای گذشته از سوی این تولیدی داخلی با نفرات اعزامی ایران به بازی‌های ۲۰۱۲ لندن تماس گرفته شده تا برای جابجایی آرم این شرکت چینی از روی کت به سرآستین مراجعه کنند تا این جابجایی صورت گیرد.

براساس این گزارش با تصمیم کمیته ملی المپیک لباس المپیکی‌ها در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک دستخوش تغییراتی شد. به این ترتیب که نمایندگان ایران با کت و شلوار نوک مدادی با راه‌راه‌های آبی رنگ و پیراهن سفید با راه‌راه‌های آبی رنگ در مراسم رژه تیم‌ها حضور پیدا می‌کنند.

پیش از این قرار بود کاروان ورزشی ایران در مراسم گشایش بازی‌های المپیک لندن با کت‌ آبی کاربنی و شلوار سفید حضور پیدا کند که این لباس‌ها توسط شرکت چینی تهیه شده بود. اما به یکباره نظر مسئولان کمیته ملی المپیک تغییر کرد و لباس کاروان در مراسم رژه تغییر کرد.

پس از این تصمیم، کمیته ملی المپیک کت و شلوار نوک مدادی با راه‌‌راه‌های باریک آبی رنگ که تولید یکی از شرکت‌های داخلی است را جایگزین کت و شلوار شرکت چینی کرد. نکته جالب توجه این که با وجود اینکه کت و شلوارها تولید یک شرکت ایرانی است، آرم این شرکت چینی پایین‌تر از جیب روی سینه کت نصب شده است!
طی روزهای گذشته از سوی این تولیدی داخلی با نفرات اعزامی ایران به بازی‌های ۲۰۱۲ لندن تماس گرفته شده تا برای جابجایی آرم این شرکت چینی از روی کت به سرآستین مراجعه کنند تا این جابجایی صورت گیرد.

خبرگزاری ایسنا درپایان گزارش خود خاطرنشان کرد:در این دوره از بازی‌ها هم علی‌رغم این که کمیته ملی المپیک ماه‌ها قبل در اطلاعیه‌ای از طراحان برای طراحی لباس ایران در بازیهای المپیک لندن دعوت به همکاری کرده بود، ‌اما عملا باز هم شاهد انتخاب‌های عجولانه مسئولان هستیم تا لباسی با فرمت و رنگ نه چندان مناسب برای حضور کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بزرگترین رویداد ورزش جهان انتخاب شود.