۱۳۹۱ شهریور ۱۱, شنبه

سفر مقام آمريکايی برای افزايش فشار بر رژیم تهران


رادیو فردا: وزارت خزانه داری آمريکا اعلام کرده است که ديويد کوهن، معاون وزير خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی برای تنگ تر کردن حلقه تحريم ها عليه ايران و افزايش فشارها بر سوريه به کشورهای سوئيس و ترکيه سفر خواهد کرد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای کوهن در اين سفر پنج روزه که از اول ماه سپتامبر، شنبه، آغاز خواهد شد، دور جديد تحريم های آمريکا عليه ايران شامل تحريم بانک مرکزی، بخش نفت و پتروشيمی ايران را با مقامات دولتی و بخش مالی اين کشورها مذاکره خواهد کرد.

بر اساس اين گزارش تمرکز مذاکرات مقام خزانه داری امريکا بر توقف داد و ستدهای مالی و پرداختهای پولی به شرکت ملی نفت ايران و شرکت نفتيران اينترتريد (نيکو)، خواهد بود.

شرکت ملی نفت ايران مسئول صادرات نفت خام ايران است.

شرکت دولتی «نفتيران اينترتريد» نيز از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ايران است که در سال ۱۹۹۱ در جرسی انگليس به ثبت رسيده است و ماموريت‌های اقتصادی، تجاری و کمک به کمبود منابع مالی داخلی شرکت‌های تابع نفت را بر عهده دارد.

خزانه داری امريکا اخيرا فشارها بر دولت ها و بانک ها را برای قطع دسترسی ايران به سيستم مالی جهانی افزايش داده است.

اخيرا آمريکا دو بانک چينی و عراقی را در ليست سياه اين کشور قرار داد، تحقيقات از چندين بانک اروپايی از جمله  «کامرز بانک» آلمان و «يونی کرديت» ايتاليا را آغاز کرده است.

خزانه داری امريکا اخيرا نقض تحريم های مالی آمريکا عليه ايران توسط چند بانک بريتانيايی را آشکار کرد که مهمترين آن «استاندارد چارترد» بود که متهم به نقل و انتقال ۲۵۰ ميليارد دلار پول ايران در طول يک دهه بود. اين بانک به همراه بانک «اچ اس بی سی» بريتانيا قبول کرده است که بخاطر نقض تحريم های ايران به آمريکا جريمه پرداخت کند.

خزانه داری آمريکا همچنين اعلام کرده است که آقای کوهن طی سفر خود به سوئيس و ترکيه بر هماهنگی تلاش ها برای افزايش فشار بر دولت بشار اسد به خاطر سرکوب خشن مردم سوريه که منجر به کشته شدن هزاران نفر طی يک و نيم سال گذشته شده است، متمرکز خواهد شد.