۱۳۹۱ آبان ۲۹, دوشنبه

نگرانی رژیم از رساندن سلاح به شورشیان سوریه

به گزارش رادیو فرانسه، وزیر خارجه جمهوری اسلامی امروز در نشستی که در تهران برای بررسی وضعیت سوریه برگزار شد، گفت: اسلحه دادن به مخالفان رژیم دمشق خطرناک است.

بعد از این که ائتلاف تازۀ مخالفان رژیم دمشق تشکیل شد و از سوی فرانسه و ترکیه به رسمیت شناخته شد، احتمال دادن اسلحه به آنها توسط کشورهای غربی نیز مطرح گردید.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی امروز گفت: اقدامات و سیاست‌های نابخردانه برخی طرف‌ها که در چارچوب ارسال تسلیحات و فرستادن پول برای گروه‌های مسلح و اعزام افراد مسلح به سوریه شکل می‌گیرد، فقط باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت این کشور و تشدید خشونت‌ها می‌شود.

وی افزود: در روزهای اخیر متأسفانه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه بعضی از طرف‌ها در نظر دارند به طور علنی برای گروه‌های معارض سلاح سنگین و نیمه سنگین ارسال کند و در واقع کاری که تاکنون به دلیل قبح قانونی و عرفی آن به طور مخفی انجام می‌دادند الان می‌خواهند به طور آشکار انجام دهند.

صالحی با اشاره به چنین احتمالی گفت: "این گونه اقدامات که مخالف عرف و قوانین بین‌المللی است دخالتی آشکار در کشوری مستقل محسوب می‌شود و این امر می‌تواند رویه خطرناکی را در روابط بین‌الملل به وجود آورده و کل منطقه را با بی‌ثباتی و خطر تروریسم و خشونت سازمان یافته مواجه کند.