۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

آمريكا نمي گذارد رژيم ايران به سلاح اتمي دست يابد، اين رژيم بايد از التزامات بين المللي تبعيت كند


باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا تاكيد كرد: ما نخواهيم گذاشت رژيم ايران به سلاح اتمي دست يابد، اين رژيم بايد به التزامات بين المللي خود عمل كند.
اوباما گفت: قبل از كارزار انتخاباتي گفته بودم، در طول اين كارزار هم گفتم و اكنون هم كه كارزار تمام شده است، تصريح ميكنم كه ما اجازه نخواهيم داد رژيم ايران به سلاح اتمي دست يابد.رئيس جمهور آمريكا كه پس از انتخاب مجدد، در نخستين نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران صحبت ميكرد، در پاسخ به سوال خبرنگار حول مذاكره با رژيم بر سر بن بست اتمي آن، گفت ما ترجيح ميدهيم اين مسئله بصورت ديپلماتيك حل شود، هرچند من نميتوانم قول بدهم رژيم ايران از دري كه بايد وارد شود، عبور كند.
وي افزود : ما سنگين ترين تحريم هاي تاريخ را عليه اين رژيم اعمال كرده ايم و اين تحريم ها اثر خود را روي اقتصاد اين حكومت گذاشته اند. رژيم ايران بايد به التزامات بين المللي خود عمل كند و تضمين روشني به جامعه بين المللي بدهد كه به دنبال سلاح اتمي نيست.
باراك اوباما در بخش ديگري از سخنان خود در مورد سوريه اظهار داشت: از اين‌که اپوزيسيون سوريه يک گروه فراگير ايجاد کرده است دلگرم شدم. ما قرار است با آنها گفتگو کنيم. نمايندگان من قرار است نزد آنها رفته و با آنها ديدار كنند، ملاقاتهاي مختلفي قرار است ميان جامعه بين‌المللي و اپوزيسيون سوريه برگزار شود. ما آنها را نمايندگان آمال مشروع مردم سوريه مي‌دانيم. اين گروه پايگاهي گسترده دارد و منتخب است. ما ميخواهيم اطمينان حاصل كنيم كه اپوزيسيون متعهد به يک سوريه دموکراتيک، سوريه‌اي فراگير و يک سوريه مدره باشد.