۱۳۹۱ آذر ۲۱, سه‌شنبه

خیابانهای قاهره شاهد ازدحام جمعیت است/احتمال درگیری

وزیر دفاع مصر احزاب سياسی اين کشور را برای پایان دادن به بحران سیاسی مصر به گفتگو فراخوانده است. این در حالیست که نیروهای پلیس و ارتش برای مقابله با درگیری بین طرفداران و مخالفان مرسی که در پایتخت مصر تظاهرات می کنند، بسیج شده اند.

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد، قاهره سه شنبه شب شاهد حضور گسترده مخالفان و موافقان برگزاری همه پرسی قانون اساسی است. مخالفان برگزاری همه پرسی در اطراف کاخ ریاست جمهوری تظاهرات می کنند. طرفداران مرسی نیز به خیابانها آمده اند و احتمال بروز درگیری بین دو طرف هر لحظه افزایش می یابد. 

گزارشگر این شبکه در قاهره گفت، این میدان مثل بسیاری از شهرهای دیگر مصر شاهد تدابیر شدید امنیتی و حضور گسترده نیروهای پلیس و ارتش است.  میدان التحریر شب گذشته مجددا به صحنه خشونت بین طرفداران و مخالفان مرسی مبدل شد. حمله یک گروه مسلح به سلاح و کوکتل مولوتوف به جمع تظاهرکنندگان 9 زخمی برجای گذاشت. 


وزير دفاع مصر احزاب سياسی را به گفتگو فراخواند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، وزیر دفاع مصر سه شنبه شب همه احزاب و گروههای سیاسی این کشور را به گفتگو برای برون رفت از بحران سیاسی فعلی کشور فراخواند .

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد، ژنرال عبدالفتاح السیسی طیف های مختلف مردم مصر از  جمله سیاستمداران، اصحاب رسانه، هنرمندان و ورزشکاران را به شرکت در گفتگوهای  چهارشنبه شب در مقر مرکز دفاع هوایی کشور در حومه شهر نصر در شمال شرق قاهره دعوت کرد .

یک منبع نظامی به این خبرگزاری گفت، وزیر دفاع  از رهبران جبهه مخالف از جمله محمد البرادعی، عمرو موسی، حمدین صباحی و دیگر شخصیت های مخالف دولت و نیز از گروه اخوان المسلمین خواست در این گفتگوها حضور یابند تا بتوانند به راهکاری منطقی برای پایان دادن به بحران فعلی در کشور دست یابند.

وزارت دفاع مصر در حالی همه احزاب سیاسی و طیف های مختلف مردم این کشور را به گفتگو فراخواند که قاهره و دیگر شهرهای مصر همچنان شاهد تظاهرات مخالفان و موافقان محمد مرسی رئیس جمهور مصر است .

مخالفان مرسی خواهان به تعویق افتادن زمان همه پرسی پیش نویس قانون اساسی و موافقان نیز خواهان برگزاری همه پرسی در موعد تعیین شده (شنبه آینده) هستند.