۱۳۹۱ آذر ۲۶, یکشنبه

تصرف كامل آموزشكده پياد نظام در حلب توسط ارتش آزادي سوريه

ارتش آزادي سوريه اعلام كرد: امروز رزمندگان پس از چند روز محاصره و نبرد مستمر، آموزشكده  پياده نظام در حلب را  به طور كامل به كنترل  خود درآوردند.
اين مركز آخرين پايگاه نظاميان ديكتاتور سوريه  در حومه شمالي حلب به شمار مي رفت و  نظاميان اسد از آنجا شهرها و مناطق اطراف را گلوله باران مي كردند.
رزمندگان آزادي همچنين50 تن از افسران و نظاميان بشار اسد را  در اين پايگاه دستگير كردند و تعداد زيادي تانك، و خودروهاي زرهي وتجهيزات نظامي و مهمات به غنيمت گرفتند.
انقلابيون همچنين 25 تن از كساني را كه توسط نظاميان اسد در اين پايگاه زنداني شده بودند آزاد كردند.
رزمندگان ارتش آزادي در تهاجم به اين پايگاه از تانكها وسلاحهاي سنگين به غنيمت گرفته شده در نبردهاي قبلي استفاده كردند.
در حلب همچنين رزمندگان ارتش آزادي فرودگاه نظامي منغ را هدف قرار داده و آنرا به محاصره در آورده اند.
بنا به گفته انقلابيون سوري بعد از بسته شدن فرودگاه بين المللي دمشق رژيم ايران و روسيه  از طريق اين فرودگاه سلاح و مهمات به رژيم بشار اسد مي رسانند.
در درعا رزمندگان ارتش آزادي يك پاسگاه  نظاميان بشار اسد را در مرز اردن- سوريه به كنترل خود درآورند. و دو پايگاه ديگر از جمله يك مركز رادار را به محاصره خود درآورده اند.
در حومه دمشق رزمندگان ارتش آزادي پايگاه پشتيباني نظاميان بشار اسد در خان العسل را به كنترل خود درآورند و درگيري بين رزمندگان ارتش آزادي و نظاميان اسد در اطراف فرودگاه بين المللي دمشق همچنان ادامه دارد .
رژيم جنايتكار سوريه همچنان به بمباران وگلوله باران وحشيانه شهرها ومناطق مسكوني سوريه ادامه داد كه بر اثر آن دهها تن از مردم سوريه كشته وزخمي شدند .