۱۳۹۱ آذر ۲۴, جمعه

سوریه؛ واشنگتن از تغییر مواضع مسکو استقبال کرد

به گزارش العربیه، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از اظهارات جدید مقامات روس در قبال بحران سوریه استقبال کرد و آن را ناشی از درک صحیح مسکو نسبت به اوضاع این کشور توصیف کرد.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که واشنگتن از درک مسکو نسبت به این واقعیت که رژیم اسد روزهای آخر خود را می گذراند، استقبال می کند.

ميخاييل بوگدانوف٬ معاون وزير خارجه روسيه روز پنجشنبه اعلام کرد که "بشار اسد کنترل کشورش را از دست می‌ دهد و احتمالا توسط شورشيان سرنگون خواهد شد."

این مقام روسیه همچنین گفته است که کشورش در حال طرح‌ ریزی برای تخلیه احتمالی هزاران نفر از شهروندان روس در سوريه است.

دولت روسیه که به همراه ایران از حامیان اصلی بشار اسد به شمار می آید، تاکنون با تغییر رژیم دمشق مخالف کرده است. بر همین اساس مسکو چندین بار صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت علیه دولت سوریه را وتو کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که اظهارات بوگدانوف نشان می دهد که مسکو از آنچه که در سوریه اتفاق خواهد افتاد، آگاه است و ابراز امیدواری کرد که روسیه از تلاش ها برای جلوگیری از گسترش خونریزی در سوریه حمایت کند.

نولاند همچنین گفته است که نشست های آینده با اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل در سوریه می تواند در ساختار سیاسی دولت آینده سوریه پس از سرنگونی اسد، نقش آفرین باشد.