۱۳۹۱ دی ۱۶, شنبه

رسانه‌ها اجازه تهیه گزارش از بچه‌های شین‌آباد ندارند

به گزارش نیمروز، یك ماه پیش ساعت 8 صبح چهارشنبه 15 آذر سال جاری، كلاس 45 نفره مدرسه ابتدایی دخترانه شین آباد با 8 نفر غایب به دلیل غیر استاندارد بودن بخاری نفتی، منجر به خام سوزی نفت و آتش گرفتن كلاس درس شد و 28 دانش‌آموز در آن سوختند و تاكنون دو نفر از آنها فوت شده‌اند.

بعد از گذشت 26 روز از حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین آباد پیرانشهر، 6 تن از دانش‌آموزان بستری شده در بیمارستان سینای تبریز، برای ادامه درمان، به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی كاظم (ع) اصفهان منتقل شدند.

بعد از فوت سیران یگانه و سارینا رسولی‌زاده و اعزام سه نفر از مصدومان به بیمارستان سوختگی مشهد، 13 مصدوم در بیمارستان سینای تبریز باقی مانده‌ بودند كه یكی از آنها به زودی مرخص می‌شود و بقیه نیز كه میزان سوختگی آنها حدود 40 درصد است، به صورت تیم‌های جداگانه به بیمارستان‌های تهران، اصفهان و شیراز منتقل شدند.

درمان دانش‌آموزان با روش‌های منسوخ شده!

هرچند كه مسئولان آموزش و پرورش حتی اعزام مصدومان حادثه آتش سوزی مدرسه انقلاب شین‌آباد به خارج از كشور را نیز وعده داده بودند، اما اعزام دیر هنگام این دانش‌آموزان برای ادامه درمان به كلانشهرها و استفاده از درمان‌های سنتی در بیمارستان تبریز، روند درمان برخی از این مصدومان را با مشكل جدی مواجه كرده است.

فریدون عابدینی رییس بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان پس از انتقال دانش‌آموزان شین‌آبادی به این بیمارستان با بیان اینكه چنانچه این دانش‌آموزان تحت روش‌های درمانی جدید سوختگی قرار می‌گرفتند، سرعت بهبودی در آنها افزایش می‌یافت، گفته بود: برای درمان اولیه این بیماران از روش‌های سنتی و مصرف "بتادین" و "پماد" استفاده شده این در حالیست كه در اكثر كشورهای دنیا و به ویژه بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان این روش منسوخ شده است!

بایكوت خبری از روند درمان دانش‌آموزان پیرانشهری

اما تلاش خبرنگار نیمروز برای رفتن به بیمارستان امام موسی كاظم (ع) و با خبر شدن از آخرین وضعیت درمانی این 6 دانش‌آموز بی نتیجه ماند.

مسئولان بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اجازه ورود هیچ یك از خبرنگاران و عكاسان به این بیمارستان را تاكنون نداده‌اند و حراست بیمارستان به شدت رفت و آمد افراد به محل بستری شدن دانش‌آموزان را كنترل می‌كند.

مراحل درمان این دانش‌آموزان با بایكوت خبری از سوی مسئولان مواجه شده و علت آن هم به گفته مدیر روابط عمومی بیمارستان امام موسی كاظم (ع)، تسریع در روند درمان و بهبود این 6 دانش‌آموز است.

مهاجر گفته است: در حال حاضر یك تیم پزشكی متخصص در زمینه درمان سوختگی این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است كه پزشك متخصص اطفال و داخلی از جمله نیرو‌های این تیم تخصصی هستند.

وی مدعی شده علت مجوز ندادن به رسانه‌ها برای تهیه گزارش از روند درمان دانش‌آموزان، بهم خوردن تمركز كادر پزشكی و وجود آرامش بیشتر برای خود دانش‌آموزان است.

این گفته‌ها شاید كاملاً درست باشد و بر كسی هم پوشیده نیست كه مهم‌ترین مسئله در حال حاضر به دست آوردن سلامتی دانش‌آموزان است اما بایكوت رسانه‌ها در این میان جای بسی تعجب و سؤال دارد.

این حق طبیعی رسانه‌ها است كه بتوانند از مسیر درمان دانش‌آموزان گزارش تهیه كنند و مردم را در جریان آن قرار دهند.

شاید طی روزهای آینده این بایكوت خبری شكسته شود و رسانه‌ها بتوانند خبرهای خوشی از بهبودی كامل دانش‌آموزان مدرسه روستای شین‌آباد مخابره كنند.