۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

به رغم حمله نيروهای مالکی و ۵ کشته و بيش از ۴۰ زخمی، قيام در شهرهای مختلف عراق ادامه دارد


تظاهرات مردم عراق در فلوجه در روز لا تراجع
تظاهرات مردم عراق در روز جمعه با عنوان لاتراجع (کوتاه آمدنی در کار نيست) با شرکت گسترده مردم عراق از ساعتی پيش آغاز شد. به گزارش تلويزيون رافدين در اثر تلويزيونهای الجزيره، بغداد و الرافدين پخش مستقيم از تظاهرات مردم عراق را دقايقی پس از شروع تظاهرات آغاز کردند. 
به گزارش تلويزيون الجزيره به رغم ممانعتها و استقرار نيروهای امنيتی مالکی برای بستن راهها؛ تظاهرات گسترده در شهر فلوجه در محکوميت سياستهای مالکی شروع شد. 
به گزارش تلويزيون الجزيره سخنران تظاهرات در فلوجه گفت: «ديروز مالکی گفت که اهل سنت دوست ما هستند و حاضر نشد بگويد برادر ما هستند. خمينی روزی اشتباه کرد و گفت که توقف جنگ با عراق يعنی سرکشيدن جام زهر. اما متعهد شد که تا آخرين روز زندگيش قتل عراقيان را ادامه دهد. اين سياست قتل اهل سنت عراق است. آيا شما از مرگ می ترسيد؟ جمعيت پاسخ داد: نه. سخنران افزود: ما از مرگ نمی ترسيم. می ميريم و پيروز می شويم.. 

به گزارش تلويزيون رافدين نيروهای دولتی عدی الزيدی و قصی الخفاجی را دستگير نمودند و مانع رسيدن شهروندان به نقطه تجمع تظاهر کنندگان در مسجد ”امام علی“ در بصره می شوند. رافدين گفت: مالکی نيروهای ضدشورش مجهز به تانک را روی پل معلق مستقر کرده تا مانع رسيدن تظاهر کنندگان به ميدان ”جمعه لاتراجع“ شود.
به گزارش رافدين بر اثر درگيری بين نيروهای مالکی و تحصن کنندگان 5نفر کشته و 20نفر ديگر مجروح شدند. رافدين افزود به رغم اين تلاشهای مالکی؛ نيروهای سرکوب مجبور به باز کردن مسيرها در برابر جمعيت کثيری که به سمت ميدان الحريه حويجه می رفتند گرديدند. 
به گزارش تلويزيون بغداد؛ سخنران تظاهرات در فلوجه گفت: امروز و امسال شما اين را به تمامی جهان می گوييد که عقب نمی نشينيم يا می ميريم و يا پيروز می شويم. درود خدا بر شما درود خدا بر شما ای قهرمانان عراق، ای کسانی که به ظلم تن نداديد، ما روزها و ماهها است که ايستاده ايم، و مالکی هم چنان حرف می زند و وقت کشی می کند پس ما از امروز به چيزی غير از سرنگونی مالکی راضی نيستيم و جز به سرنگونی اين دولت ظالم رضايت نمی دهيم 

تلويزيون الجزيره گفت: متحصنان عليه سياستهای نوری المالکی فراخوان به برگزاری تظاهرات روز جمعه با عنوان ”کوتاه آمدنی در کار نيست“ (لاتراجع) را دادند. تظاهر کنندگان خواستار آزادی زندانيان مرد و زن و الغای قانون مبارزه با تروريسم هستند. آنها هشدار دادند که سقف خواسته هايشان ممکن است در صورت برآورده نشدن به سرنگونی المالکی افزايش يابد. 

به گزارش تلويزيون رافدين لشگر المثنی همه راههای منتهی به ميدان نماز وحدت در مسجد شيخ ضاری در ابوغريب را بسته است اما به رغم فشارهای و محدوديتهايی که نيروهای نظامی مالکی با بستن مسيرها ايجاد کرده اند. جمعيت انبوه تظاهر کنندگان به ميدان ”الحريه“ در حويجه رفتند تا نماز وحدت جمعه لاتراجع را برگزار نمايند». 
تلويزيون رافدين در گزارش خود از تظاهرات جمعه کوتاه آمدنی در کار نيست؛ همچنين گفت هيأتهايی از زنان آزاده حويجه به ميدان الحريه رسيدند تا به تحصن کنندگان بپيوندند. به گزارش رافدين بين نيروهای ارتش و تحصن کنندگان در فلوجه درگيری ايجاد شد. نيروهای امنيتی مالکی مانع برگزاری تظاهرات و برگزاری نماز وحدت می شوند و به مردم حمله کردند و الزامات کار خبرنگاران را مصادر نمودند. 
به گزارش تلويزيون بغداد: نيروهای امنيتی جاده های منتهی به محل نماز وحدت در حويجه را برای ممانعت از حضور مردم بستند. اما به رغم اين به دليل فشار مردم جاده ها باز شد و دهها هزار نفر در حال آمدن به محل نماز وحدت در فلوجه می باشند.