۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

سپاه قدس در تدارک دور تازه‌ای از حملات تروریستی


یکی از متخصصان سرشناس مبارزه با تروریسم، با انتشار گزارشی از تلاش‌های نظامیان سپاه قدس و شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان برای طراحی و اجرای عملیات تروریستی انتقام‌جویانه علیه آمریکا و متحدانش خبر داده است.

گزارش جدیدی اخیرا منتشر شده که نشان می‌دهد سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران با همکاری شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، با بررسی تجربه طرح‌های ناکام تروریستی در دو سال گذشته، ممکن است در تدارک دور تازه‌ای از حملات تروریستی علیه آمریکا و هم‌پیمانانش، از جمله اسرائیل باشند.

به گزارشرادیو آلمان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گزارش که توسط متیو لویت، متخصص امور مبارزه با تروریسم در مرکز مطالعات شرق نزدیک، مستقر در واشنگتن تهیه و تدوین شده، می‌گوید سپاه قدس و حزب‌الله به عنوان دو سازمان مستقل که از دیرباز همکاری‌های نزدیکی دارند، در صدد افزایش فعالیت‌های معطوف به ترور هستند و این مسئله می‌تواند برای آمریکا و متحدانش در جهان نگران‌کننده باشد.

متیو لویت، نویسنده این گزارش با اشاره به دو طرح تروریستی پاسداران در سال گذشته که یکی در بلغارستان با موفقیت انجام شد و طرح دیگری برای ترور سفیر عربستان در آمریکا ناکام ماند، می‌گوید نشانه‌هایی از عزم راسخ نظامیان و شبه‌نظامیان تروریست جمهوری اسلامی و لبنان برای عملیات انتقام‌جویانه یافته است. 

به اعتقاد او، آنها قصد دارند در واکنش به تشدید فشارهای غرب بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی دست به چنین اقداماتی بزنند.

گزارش متیو لویت، همچنین به اظهارات مقامات مبارزه با تروریسم آمریکا اشاره می‌کند. 

به گفته او، مقامات آمریکایی به کنگره گفته‌اند که سپاه قدس و حزب‌الله تبدیل به "منبع اصلی نگرانی" برای ایالات متحده شده‌اند.