۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

تاسف عمیق آمریکا از شکست گفتگوهای هسته ای

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دولت آمریکا امروز از شکست گفتگوهای هسته ای میان آژانس بين المللی انرژی اتمی با رژیم تهران عمیقا ابراز تاسف کرد.

گفتگوهای هسته ای آژانس بين المللی انرژی اتمی و رژیم تهران که طی روزهای گذشته در ایران انجام شد، بدون نتیجه پایان یافت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز ناامیدی از رويکرد رژیم تهران در مذاکره با هيئت اعزامی آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت، از شکست رژیم تهران و از دست دادن فرصتی دیگر برای  دستيابی به توافقی با آژانس انرژی اتمی عمیقا متاسفیم.

این سخنگوی آمریکايی افزود، متاسفانه اين نمونه ديگری از خودداری رژیم تهران از اجرای تعهدات بين المللی آنها است.


چشم انداز تيره و تار مذاکرات اتمی

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با عنوان "چشم انداز تيره و تار مذاکرات اتمی با رژیم تهران" نوشت، در حالی که تا کنون پيشرفتی از مذاکرات کشورهای 5+1 با رژيم تهران حاصل نشده است، مقامات و تحليلگران در هر دو طرف ارزیابی می کنند که امکان دستیابی به یک توافق ضعیف است.

این روزنامه نوشت، در تهران عليه هرگونه امتياز دادن به طور علنی اظهاراتی بیان شده است و در آمريکا نيز برخی در کنگره اخطار کرده اند نبايد به رژيم تهران امکان هيچ گونه غنی سازی اورانيوم، حتی برای اهداف غيرنظامی داده شود.

واشنگتن پست در ادامه به نقل از دنيس راس مشاور سابق اوباما در امور ايران می نويسد، سئوال اينجا است که آيا خامنه ای از چنان جربزه و حمايت سياسی برخوردار است که بتواند وارد معامله ای شود که در آن امتيازات دردناکی بدهد؟

این دیپلمات ارشد آمریکايی آن را بعيد می داند و شانس آن را زير 50 درصد عنوان می کند.