۱۳۹۱ دی ۲۹, جمعه

مذاکرات اتمی شکست خورد / چشم انداز تيره و تار

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، مسئول تیم اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز پس از بازگشت از تهران گفت، مذاکرات هسته ای با رژیم تهران یک بار دیگر شکست خورد و دو طرف نتوانستند به توافق برسند.

هرمان نکارتز، کارشناس بلژیکی آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت، پس از دو روز گفتگوهای فشرده (چهارشنبه و پنج شنبه) نتوانستیم در مورد مسایل مورد اختلاف به توافق برسیم.


چشم انداز تيره و تار مذاکرات اتمی

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با عنوان "چشم انداز تيره و تار مذاکرات اتمی با رژیم تهران" نوشت، در حالی که تا کنون پيشرفتی از مذاکرات کشورهای 5+1 با رژيم تهران حاصل نشده است، مقامات و تحليلگران در هر دو طرف ارزیابی می کنند که امکان دستیابی به یک توافق ضعیف است.

این روزنامه نوشت، در تهران عليه هرگونه امتياز دادن به طور علنی اظهاراتی بیان شده است و در آمريکا نيز برخی در کنگره اخطار کرده اند نبايد به رژيم تهران امکان هيچ گونه غنی سازی اورانيوم، حتی برای اهداف غيرنظامی داده شود.

واشنگتن پست در ادامه به نقل از دنيس راس مشاور سابق اوباما در امور ايران می نويسد، سئوال اينجا است که آيا خامنه ای از چنان جربزه و حمايت سياسی برخوردار است که بتواند وارد معامله ای شود که در آن امتيازات دردناکی بدهد؟

این دیپلمات ارشد آمریکايی آن را بعيد می داند و شانس آن را زير 50 درصد عنوان می کند.