۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

اعتراض باند لاریجانی پس از سخنرانی احمدی‌نژاد در مجلس


علی لاریجانی در شکایت از احمدی‌نژاد به رهبر جمهوری اسلامی نامه نوشت.

به گزارش رادیو فرانسه، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز چهارشنبه، برای دفاع از برنامه‌های دولت به ویژه اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها و موضوع استخدام‌های اخیر در دولت، در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرد.

وی با دفاع از اجرای مرحله اول هدفمندسازی یارانه ها، گفت که باید این طرح به صورت «کامل» اجرا شود.

احمدی نژاد برخی از اتهام ها در این زمینه را رد کرد و گفت: «چه در دفعه قبل و چه در حال حاضر برای اجرای این طرح هدف انتخاباتی نداریم.»

وی اضافه کرد: «برخی گفتند دولت مخفیانه ارز فروخته و پول آن را برای یارانه‌ها پنهان کرده است. آقای ابوترابی شما را به جدت مگر ما با هم صحبت نکردیم که اجرای طرح هدفمندی بدون تفاهم دولت و مجلس ناممکن است؟ گفتم یا نگفتم؟ آیا این اتهام کوچکی است؟»

همچنین احمدی نژاد درباره موضوع جنجالی استخدام کارمند از سوی دولت که مورد انتقاد مجلس است، به اصل 126 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: «در این اصل آمده است رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی کشور را مستقیما بر عهده دارد و می‌تواند اداره‌ی آن را به عهده‌ی دیگری بگذارد، پس اگر این موضوع از عهده‌ی رئیس جمهور خارج شود، چطور می‌تواند برنامه و بودجه را اداره کند.»

رییس دولت ایران، در بخش دیگری از سخنرانی خود از دخالت قوه قضاییه و مجلس در امور دولت انتقاد کرد و گفت: «اینکه دیگر قوا تلاش کنند در حوزه اجرا وارد شوند آسیب می‌زند، توسعه مرز اختیارات یک قوه به سایر قوا به ضرر کشور است و به ضرر همه ماست.»

وی همچنین از فشارهایی که از سوی نهادهای حکومتی زیر نظر آیت الله خامنه ای، به دولتش وارد می شود انتقاد کرد و گفت: «نهادهای نظارتی نباید دو سوم وقت وزرای اقتصادی و رییس کل بانک مرکزی را صرف کنند.»

اعتراض نمایندگان به احمدی نژاد

اما احمدی نژاد پس از سخنرانی خود بلافاصله مجلس را ترک کرد. ترک مجلس از سوی رییس جمهوری ایران، اعتراض رییس و نمایندگان مجلس را برانگیخت.

علی لاریجانی رییس مجلس، در واکنش به این رفتار احمدی نژاد گفت: «ای کاش آقای رئیس جمهور و اعضای دولت حضور داشتند تا نکاتی را که قصد طرح آن را دارم گوش می‌کردند.»

وی درباره اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: «ایراد نمایندگان به نفس هدفمند‌کردن یارانه‌ها نیست؛ چرا که مجلس قانون هدفمندی را با قواعدی تصویب کرد؛ ایراد این است که بخش مربوط به تولید در قانون هدفمندی به درستی اجرا نشد و مشکلات مربوط به تولید و صنعت و کشاورزی در کشور به وجود آمده است.»

همچنین محمد جواد نظری مهر عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی مجلس گفت که رئیس جمهور باید در مجلس می‌ماند و صحبت‌های نمایندگان گوش می‌کرد.

نامه لاریجانی به رهبر

رئیس مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ خود به آیت الله خامنه‌ای، در خصوص تأخیر دولت در لایحه ارائه بودجه 1392 کل کشور خبر داده است.

لاریجانی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: «در این نامه عرض کردم که تأخیر در ارائه بودجه سال آینده ضررهای زیادی دارد و به کشور آسیب می‌رساند.»

وی همچنین گفت که آیت الله خامنه‌ای به دولت تذکر داده است.