۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

عراق : فرخوانهاي تظاهرات سراسري در روز جمعه با شعار از راهمان باز نمي گرديم، ادامه انفجارهاي مرگبار


تحصنها و تظاهرات عليه حكومت  مالكي درعراق ادامه دارد و تظاهركنندگان بر پيگيري خواستهايشان و برگزاري تظاهرات بزرگ در روز جمعه در بغداد واستانهاي مختلف فرخوان داده اند عدي الزيدي رهبر جنبش مردمي براي نجات عراق با صدور يك بيانيه با امضاي 12تشكل عشايري اعلام كرد روز جمعه به نداي انقلابيون پاسخ مي دهيم و در بصره دست به تظاهرات مي زنيم: در اين بيانيه آمده است: ما خلقمان در تمامي  پهنه ميهن و مخصوصا استانهاي مياني و جنوبي  را فرا ميخوانيم كه قيام بر عليه مزدوران و مفسدين و دزدان اموال عمومي را ادامه بدهند اين مزدوران مي خواهند عراق را دهه ها به عقب برگردانند و سه عفريت فقر و جهل و مرض را درتمامي عراق مخصوصا در ميانه و جنوب آن بگسترانند، چيزي كه مالكي به آن فخر ميفروشد و وسائل تبليغاتي را از فرياد و هياهو پر كرده است.
اين بيانيه خطاب به مالكي اضافه مي كند : فرزندان جنوب اعم از شيعه و سني  و كرد و عرب به تو خواهند گفت كه ما تو را نميخواهيم …..... پس چمدانهايتان  را بردار  و
به همان جايي  برو كه از آنجا آمدي.
در ادامه بيانيه آمده است :  اي فرزندان دجله و فرات  بسوي اين ميدانها بشتابيد و عراق و خلق مظلومش را ياري كنيد.
منتظر الزيدي خبرنگار سرشناس عراقي گفت كميته هاي مردمي در بغداد در حال آمادگي براي برگزاري تظاهرات گسترده با نام «جمعه چالش» هستند.
وي در مصاحبه با تلويزيون التغيير، افزود: «جمعه چالش» همزمان با تظاهرات ساير استانها با شعار از راهمان بازنمي گرديم،  برگزار ميشود و علت نامگذاري جمعه چالش براي تظاهرات  بغداد پاسخي به اظهارات نوري المالكي است كه گفته بود ”هر تظاهراتي در بغداد را كه در ادامه تظاهرات ساير استانها باشد، به چالش ميكشد.
همزمان با اوج گيري تظاهرات مردم عراق و در ادامه سلسله انفجارهاي مرگبار در شهرهاي مختلف، بر اثر يك انفجار تروريستي در يك مجلس عزاداري در شهرستان طوز خورماتو 42 نفر كشته و 75 نفر مجروح شدند.
به گزارش تلويزيون التغيير؛ طوز خورماتو امروز شاهد عمليات تروريستي هولناك بود.
دفتر مطبوعاتي استاندار صلاح الدين اعلام كرد: بر اثر انفجار تروريستي كه يك مجلس عزا را در شهرستان طوز خرماتو هدف قرار داد 42 نفر كشته و 75 نفر مجروح شدند كه در بين آنان برخي مسئولين محلي وجود دارند ».