۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

صالحی؛ هرج و مرج در اداره مذاکرات هسته ای

بهتر است در ارتباط با مذاکرات هسته ای با 1+5 از یکجا اظهار نظر شود چرا که در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی به وجود آید

وزیر امور خارجه درباره زمان مذاکرات جمهوری اسلامی و 1+5 گفت: هنوز زمان و مکان این مذاکرات قطعی نشده و رایزنی‌ها در این باره بین آقای جلیلی و خانم اشتون در جریان است.
به گزارش فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه در پایان جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان مذاکرات ایران و 1+5 گفت: هنوز زمان و مکان این مذاکرات قطعی نشده و رایزنی‌ها در این باره بین آقای جلیلی و خانم اشتون در جریان است.
وی افزود: در سفر مصر به توصیه دوستان در شورای عالی امنیت ملی بحث مذاکرات در کشور مصر مطرح شد که دوستان مصری از آن استقبال کردند و هم‌اکنون رایزنی‌ها در این باره در جریان دارد. خیلی از کشورها، متقاضی میزبانی این مذاکرات هستند و اگر رایزنی‌ها در این باره به نتیجه نرسید گزینه‌های دیگر را بررسی خواهیم کرد.
صالحی در پاسخ به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود به دلیل کندی مذاکرات ایران و 1+5 ممکن است این مذاکرات تعلیق شود گفت: باید به این نکته توجه کرد که بهتر است در ارتباط با مذاکرات ایران و 1+5 از یک جا اظهار نظر شود. چرا که در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی به وجود آید. مسئولیت مذاکرات ایران و 1+5 بر عهده آقای جلیلی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است و بهتر است اظهار‌نظر در این باره از طرف ایشان صورت بگیرد. حتی من که در شورای عالی امنیت ملی عضو هستم و در ریز جزئیات قرار دارم بهتر است در این باره اظهار نظر نکنم و یک مرجع سخنگو باشد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر رئیس‌جمهور به کشور مصر گفت: سفر آقای احمدی‌نژاد به کشور مصر به منظور شرکت در اجلاس همکاری اسلامی و به دعوت آقای مرسی صورت می‌گیرد و انشاءالله در هجدهم و نوزدهم بهمن ماه این س انجام خواهد شد.