۱۳۹۱ دی ۱۲, سه‌شنبه

حکم کسانی که آبروی نظام را بردند٬ اعدام است

دیگربان: محمدرضا نقدی گفته «کسانی که هفت ماه مردم را ترساندند، اقتصاد را متزلزل کردند و آبروی نظام را بردند٬ باعث سقط مادران باردار و کشته شدن تعدادی زیادی از زنان و مردان شدند٬ حکمشان اعدام است.»

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای نقدی این مطلب را روز دوشنبه (۱۱ دی) طی سخنانی در همایش ۹ دی که در دانشگاه «امام حسین» برگزار شد٬ بیان کرده است.

وی با انتقاد از تدریس علوم انسانی «غربی» در دانشگاه‌های ایران هشدار داده که «پیاده‌نظام فتنه در دانشگاه‌ها رو به افزایش است.»

نقدی از دانشگاه‌ها خواسته «ننگ علوم انسانی غربی» را از دامن خود پاک کرده و علوم انسانی اسلامی را انتخاب کنند.

به گفته وی «خروجی علوم انسانی غربی٬ مسئولان و سفرای غیر ولایی» است و «برای از بین بردن ریشه فتنه‌ها باید پیاده نظام دشمن را محدود و علوم انسانی اسلامی را به جای علوم انسانی غربی جایگزین کرد.»

علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی چند ماه پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ دستور بازبینی در سرفصل‌ دروس علوم انسانی ارائه شده در دانشگاه‌ها را صادر کرد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از علوم انسانی «غربی» به عنوان ریشه‌های فکری وقایع سال ۱۳۸۸ یاد می‌کنند و تلاش‌ها برای حذف این سرفصل‌ها را از سه سال پیش آغاز کرده‌اند.

در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ بر اساس آمار رسمی دست‌کم ۳۲ نفر جان خود را از دست دادند که مقام‌های جمهوری اسلامی ادعا می‌کنند بیشتر آن‌ها از اعضای بسیج بوده‌اند.