۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

تحریمها؛ مردم ایران خامنه ای را مقصر می دانند


کاخ سفيد واشنگتن اعلام کرده مردم ايران، رهبر جمهوری اسلامی را به خاطر محروميت های ناشی از تحريم های بين المللی، مقصر می دانند.

یکی از کارشناسان رژیم گفته، معادله غربی ها به گونه ای طراحی شده است که دو سر آن ضرر خواهد بود به گونه ای که اگر رهبری مذاکره را بپذیرند از گفتمان انقلاب اسلامی عدول کرده و بنیادهای نظری آن تخریب می شود و اگر نپذیرد باید پاسخگوی تنگناهای معیشتی و فشار کشورهای غربی باشند.

به گزارش بی باک، پس از اتفاقات ناخوشایند یکشنبه سیاه در صحن بهارستان، رسانه های غربی و وابستگانشان سعی کردند تا ه انحاء مختلف روی این قضیه مانور دهند و مباحثی غیرواقعی را برای مخاطبان خود القاء کنند. جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در بحث مذاکره با ایران طلبکارانه پیش قدم شده و ایران را همزمان با تهدیدهای مضاعف خود به مذاکره با آمریکا دعوت کرد.

اما حضرت امام خامنه ای در دیدار خود با نیروی هوایی طی سخنانی حکیمانه دشمن را مستاصل و توطئه ها را در نطفه خفه کردند. 

به دنبال انتشار این خبر در رسانه های داخلی، رسانه های غربی و اپوزیسیون وابسته به آن به ناگاه تغییر رویه داده و بصورت هماهنگ بیانات رهبری را پوشش خبری دادند. سخنان مقام معظم رهبری  در رابطه با رد مذاکره با آمریکا را سر تیتر اخبار خود قرار دادند و سعی کردند ایران را کشوری سرکش و لجباز معرفی کنند که حتی با وجود پیشقدم شدن آمریکا حاضر به مذاکره و سازش نیست تا بحران های موجود در کشور را به کمک آن ها مرتفع سازد.

محمد عبدالهی، مدیر اندیشکده برهان در تحلیل رفتار دوگانه رسانه های غربی در مواجهه با سخنان رهبر انقلاب به خبرنگار بی باک گفت: عملیات روانی دشمن در این برهه برای جمهوری اسلامی بر اساس نوعی مهندسی هوشمند است. این نوع از مدیریت کاملا اقتضائی بوده و اهداف متحرکی دارد.

وی افزود: به عنوان نمونه در انتخاب میان دو مساله مذاکره و اختلافات مسئولان نظام در برهه ای اختلافات برجسته می شود به این دلیل که مقدمات بی ثباتی سیاسی را در پی دارد و از این رهگذر سریعتر می توان به ایجاد فشار برای مذاکره دست یافت. 

عبدالهی گفت: مساله مذاکره برای آن ها باید به عنوان اصل برجسته شود. اختلافات داخلی نه اینکه اصل نباشد اما در شرایطی که آمریکایی ها تمام توانشان را برای مذاکره قرار دادند اولویت دوم یا سوم و حتی برای مدتی به عنوان اخبار فرعی تلقی می شود.

وی افزود: در این عملیات روانی کاملا اقتضایی برخورد می شود. اگر اقتضای شرایط کشور این باشد که مذاکره با آمریکا اثرگذاری بیشتری دارد سرمایه گذاری رسانه ای و خبری هم بیشتر می شود.

عبدالهی ضمن اشاره به چرخه عملیات روانی دشمن با موضوع مذاکره با ایران در این یک سال اخیر اظهار داشت: هدف گذاری اصلی ایجاد یک شوک روانی در افکار عمومی بوده است، که این چرخه ابتدا با مشکلات اقتصادی و قرار دادن تنگنای معیشتی شروع شد سپس این تنگنای معیشتی را به تحریم ها گره زدند. 

مدیر اندیشکده برهان با پیش بینی تشدید تحریم ها و تنگنای معیشتی مردم گفت: نابسامانی های اقتصادی که به واسطه تحریم ها اضافه کردند جهت اثبات تاثیر گذاری تحریم ها بود و دلیل این تحریم ها را هم رفتن ایران به سمت تهیه سلاح اتمی نامیدند و راه حلی که پیش پای ایران گذاشتند رفتن پای میز مذاکره بود.

وی در ادامه افزود: حلقه ی آخر این چرخه عملیات قاعدتا این گونه ترسیم می شود که کلید مذاکره تنها به دست رهبر ایران است. از این روست که ملاحظه می کنید مخاطب مقامات آمریکایی در بحث مذاکره مقام معظم رهبری است.

عبدالهی هدف این چرخه را فشار علیه رهبری دانست و بیان داشت: هدف گذاری این چرخه برمبنای بدبین کردن مردم نسبت به رهبری است. در واقع می خواهند مردم رهبر انقلاب را عامل اصلی فشارها بدانند.

وی این معادله را دو سر ضرر نامید و گفت: معادله غربی ها به گونه ای طراحی شده است که دو سر آن ضرر خواهد بود به گونه ای که اگر رهبری مذاکره را بپذیرند از گفتمان انقلاب اسلامی عدول کرده و بنیادهای نظری آن تخریب می شود و اگر نپذیرد باید پاسخگوی تنگناهای معیشتی و فشار کشورهای غربی باشند.

عبدالهی با اشاره به سخنان اخیر جو بایدن در 14 بهمن که بحث مذاکره علنی، شفاف و دوجانبه را مطرح کرد، افزود: هدف دیگر آن ها امتیازگیری از افکار عمومی بود تا افکار عمومی در اوج تنگناهای معیشتی احساس کنند روزنه ای در حال گشوده شدن است و بگوید ما حسن نیت نشان دادیم اما نظام جمهوری اسلامی کرنش نمی کند و کوتاه نمی آید و این ادعا را بکنند که ما خواستیم ولی نظام جمهوری اسلامی مخالفت کرد.

مدیر اندیشکده برهان گفت: اهمیت بیانات اخیر رهبری هم تاکید خاص بر تثبیت گفتمان مقاومت و پرهیز از هرگونه سازش بود.

وی تصریح کرد: دوگانه فشار و مذاکره، تکمیل کننده چرخه ی عملیاتی غرب است. هدف آن ها ارعاب مسئولین و ایجاد اشتباه محاسباتی در مردم و مسئولین برای تطهیر غربی ها و افزایش فشار بر حاکمیت می باشد.