۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

وضعیت اضطراری ٧ زندانی سیاسی در رجایی‌شهر

آژانس کُردپا: مسئولان زندان رجایی‌شهر کرج علی‌رغم توصیه‌ی پزشک معالج، از اعزام شماری زندانیِ سیاسی به مراکز درمانی، ممانعت بعمل می‌آورند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، هفت تن از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج در حالی با وخامت و عود بیماری روبرو هستند که مسئولان این زندان به بهانه‌ی واهی نبود مأمور ویژه جهت اعزام به بیمارستان و کمبود شدید بودجه از انتقال و معالجه‌ی آنان در مراکز درمانی جلوگیری می‌شود.

یک منبع مطلع از داخل زندان رجایی‌شهر کرج به خبرنگار کُردپا گفت: وضعیت نامناسب زندانیان بیمار بگونه‌ای است که حتی پزشک معتمد و معالج خواستار انتقال سریع این افراد به بیمارستان و معاینه‌ی پزشکان متخصص می‌باشند.

گزارش حاکی از آن است که میساق یزدان‌نژاد دچار بیماری باد فتق شده و باید زیرنظر پزشک متخصص معاینه شود.

علیرضا کرمی‌خیرآبادی نیز با عوارض ناراحتی مثانه روبرو است و گرفتن نوار مثانه و درمان تکمیلی قلب از مطالبات این زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد می‌باشد.

همچنین هریک از رضا شریفی بوکانی و ناصح یوسفی دچار عارضه‌ی انحراف بینی هستند و رسیدگی هرچه سریعتر در نزد پزشکان متخصص از توصیه‌های پزشک معالج می‌باشد.

صالح کهندل زندانی سیاسی محکوم به ١٠ سال حبس نیز دچار بیماری مضمن کمبود پلاکت خون مواجه می‌باشد و باید جهت آزمایشات تخصصی سرطان‌شناسی و درمان به بیرون از بند انتقال یابد.

خالد حردانی یکی دیگر از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج است که با تشخیص پزشک معتمد باید سریعاً آندوسکوپی و به معاینه‌ی فک وی رسیدگی شود.

مسئولان زندان رجایی شهر کرج نیز با اعزام محمد بنازاده امیرخیزی به بیمارستان جلوگیری می‌کنند و گفته می‌شود که معالجه‌ی وی نزد پزشکان متخصص مغز و اعصاب نیازی فوری است.

پیشتر برخی منابع خبری گزارش داده بودند که بدکرداری و سوء مدیریت مسئولان زندان و نیز عدم رسیدگی به خواسته‌های زندانیان به ویژه نارسایی پزشکی، موجب گردیده هر ماه بطور متوسط ١٢ نفر در این زندان جان خود را از دست دهند.

آمار زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر بیش از ٧٠ تن می‌باشد.