۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی ابلاغ شد


خبرگزاری ''مهر'' خبر ابلاغ اتهام معاونت در قتل به سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران را اعلام کرد. این خبرگزاری اما دقایقی پس از انتشار این خبر، از دسترس خارج شد.
سایت ''قدس'' آنلاین، این خبر را به نقل از خبرگزاری ''مهر'' منتشر کرده است. در این خبر آمده است که یک منبع آگاه در گفت و گو با ''مهر'' اعلام کرد: ''سعید مرتضوی به دلیل بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع در پرونده مطرح شده علیه وی متهم شناخته شده که در متن کیفرخواست دادستانی هم این دو اتهام است.''

وی افزود: ''غیر از این دو اتهام در تاریخ ۲۵بهمن ماه سال جاری شعبه ۷۶ کیفری استان تهران سعید مرتضوی را به اتهام معاونت در قتل متهم شناخته و تعداد اتهامات مرتضوی به سه اتهام رسید و همگی در کیفرخواست لحاظ شده و در تاریخ اول اسفند ماه سال جاری به وی ابلاغ شده است. این در حالی است که روز سه شنبه دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی علنی برگزار می شود.''
سعید مرتضوی که زمانی دادستان تهران بود یکی از متهمان پرونده بازداشتگاه کهریزک است و پیشتر از قضاوت تعلیق شده بود.
بازداشتگاه کهریزک یکی از مکان های نگهداری بازداشت شدگان در جریان ناآرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری اخير ايران بود. در این بازداشتگاه دست کم سه تن از دستگیر شدگان زیر شکنجه و در جریان بازجویی کشته شدند. پس از آن آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دستور تعطیلی این بازداشتگاه و تحقیق درباره عاملان مرگ بازداشت شدگان را داد.
سعید مرتضوی، حسن زارع دهنوردی معروف به قاضی حداد و قاضی علی اکبر حیدری فر، در ماجرای کهریزک متهم شناخته شده و برکنار شدند.
العربیه