۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

افزایش فاصله طبقاتی و گسترش فقر در ایران

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد نسبت به افزایش فاصله طبقاتی و گسترش فقر در جهان هشدار داد و بحران های اقتصادی کنونی در دنیا را یکی از عوامل موثر بر سر راه توسعه اجتماعی کشورها دانست.

به گزارش ایرنا، غلامحسین دهقانی عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست کمیسیون توسعه اجتماعی سازمان ملل اظهار داشت به اسناد گزارش های منتشر شده از سوی سازمان های بین المللی بیش از 850 میلیون نفر از مردم جهان به ویژه مردم کشورهای درحال توسعه از نبود امنیت غذایی رنج می برند.

وی با اشاره به گزارش های دبیرکل سازمان ملل ظرف چهار سال گذشته در خصوص بحران اقتصادی و افزایش بهای مواد غذایی و سوخت درجهان گفت : شرایط موجود باعث کاهش روند برنامه های فقر زدایی شده و به قشر های آسیب پذیر صدمه زده است.

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار نگاه متوازن به مسئله فقر و توجه ویژه به جمعیت فقیر جهان شد. 

دهقانی با تشریح تاثیرات منفی بحران های اقتصادی و مالی جهان بر توسعه اجتماعی به ویژه افزایش بیکاری، اظهار داشت برآوردهای کلی حاکی از آن است که در بسیاری از نقاط جهان افزایش فاصله طبقاتی میان ثروتمندان و فقرا به وضعیت هشدار دهنده ای رسیده است.

سفیر کشورمان در سازمان ملل در خاتمه به تشرح برنامه های حمایتی ایران از افراد مسن، معلولان و جوانان پرداخت و گفت : 

براساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته ای را درهمکاریهای جنوب - جنوب از طریق مبادله دانش ،فناوری ، تحقیقات وآموزشهای علمی در سطح منطقه ای و جهانی ایفا نموده است و برهمین اساس UNDP قصد دارد تا شبکه جهانی مبادله اطلاعات و همکاریهای جنوب - جنوب را با ایران ایجاد کند.