۱۳۹۲ فروردین ۶, سه‌شنبه

کره شمالی؛ آماده باش جنگی و تهدید موشکی

رژیم کره شمالی، آمریکا را به حمله موشکی به جزایر هاوایی این کشور تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کره شمالی روز سه شنبه ارتش خود را در حالت آماده باش جنگی قرار داد و از واحدهای ویژه راهبردی خواست خود را برای حملات احتمالی به آمریکا ، جزایر گوام و هاوایی در اقیانوس آرام آماده کنند.



خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد فرماندهی ارتش کره شمالی در بیانیه ای به همه نیروهای توپخانه ای از جمله واحدهای موشکی راهبردی و واحدهای دوربرد اعلام کرد در حالت آماده باش برای جنگ باشند.

براساس این بیانیه ، این واحدها باید برای حمله به همه پایگاههای نظامی آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوس ارام ، که شامل پایگاههای این کشور در شمال قاره آمریکا ، هاوایی ، گوام و همچنین کره جنوبی می شود ، آماده باشند.

به رغم پرتاب موفقیت آمیز یک موشک از سوی کره شمالی در دوازدهم دسامبر گذشته که سئول و متحدانش مدعی اند این موشک ، یک موشک بالستیک بوده است ؛ کارشناسان بر این باورند که پیونگ یانگ هنوز به فن اوری لازم برای پرتاب موشک قاره پیما برای حمله به آمریکا دست نیافته است.

همچنین به نظر می رسد هاوایی و گوام نیز خارج از برد موشک های میان برد کره شمالی باشد ، اما در مقابل این موشک ها می تواند به پایگاه های آمریکا در ژاپن و کره جنوبی برسد.

روز جمعه سئول و واشنگتن همکاری نظامی خود را تقویت کردند. براساس این پیمان از این پس حمایت نظامی آمریکا از کره جنوبی ، حتی در صورت اقدامات تحریک آمیز جزئی از سوی کره شمالی ، افزایش می یابد.

پیونگ یانگ هفته گذشته در پاسخ به پرواز بمب افکن های بی-پنجاه و دو آمریکا (B-52) بر فراز کره جنوبی ، در رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی ، تهدید کرد به پایگاههای نظامی آمریکا در ژاپن و گوام حمله می کند.

تنش ها در شبه جزیره کره از سال دو هزار و ده به بالاترین سطح خود رسیده است. سومین آزمایش هسته ای کره شمالی که دوازدهم فوریه صورت گرفت ، موجب شد سازمان ملل تحریم های جدیدی علیه این کشور تصویب کند و پیونگ یانگ نیز در مقابل ، اقدام به تهدیدهای تلافی جویانه کند.