۱۳۹۲ فروردین ۳, شنبه

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های مرتبط با رژیم

به گزارش «تابناک»، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به روابط ایران و آمریکا و موضع گیری های مقامات آمریکایی درباره ایران اختصاص دارد. در این رابطه، روزنامه «واشنگتن پست» اظهارات روز گذشته باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را مورد توجه قرار داده که بار دیگر ادعاهای سابق خود درباره ایران را تکرار کرده است.
به نوشته این روزنامه، اوباما گفته امیدوار است برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط ایران، نیازی به اقدام نظامی نباشد؛ اما اظهار داشته در واکنش به این موضوع، هرگز هیچ گزینه ای را از روی میز برنمی دارد. وی که در جریان کنفرانسی خبری در اردن سخن می گفته، همچنین تأکید کرده ایالات متحده به اعمال فشار بر ایران از راه های غیرنظامی ادامه می دهد.

در همین راستا، خبرگزاری «رویترز» از برنامه دولت آمریکا برای تشدید اعمال مجازات ها علیه بانک هایی خبر داده که تحریم های ایران را رعایت نکنند. به نوشته این خبرگزاری، وزارت خزانه داری آمریکا با اعمال طرح هایی جدید، از این پس بانکدارانی را که بانک های آنان به کشورهایی چون ایران برای دور زدن تحریم ها کمک کنند، شخصاً مسئول دانسته و جریمه خواهند کرد. سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گفته این تغییر در قوانین، در راستای تلاش دولت این کشور برای اعمال مسئولیت های فردی و در نظر گرفتن خطاهای شخصی در میان بانک ها است که می تواند در مواردی سبب کمک به دور زدن تحریم ها از سوی ایران شود.