۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

بابک ومحمد قربانی دوقهرمان کشتی فرنگی درزندان دیزل آباد کرمانشاه

بابک و محمد قربانی قهرمانان کشتی فرنگی ایران تیرماه ۱۳۹۱ در ارتفاعات کرمانشاه مشغول شکار بودند. در مسیر بازگشت وقتی مشغول شنا بودند، ممانعت افراد حاضر در محل، منجر به درگیری فیزیکی شد. مشاجره‌ای که به تیراندازی با تفنگ شکاری انجامید.

بابک درباره حادثه می‌گوید: «کاش پایم می‌شکست و راهی کوهستان نمی‌شدم. قبل از عزیمت، ناخودآگاه به مادرم گفتم حلالم کند. آرزو دارم روزی مدال المپیک را به مادر سجاد عزیز و از دست رفته اهدا کنم، اما اگر جای خانواده متوفی بودم هم بابک قربانی را نمی‌بخشیدم. کاش عکس این قضیه اتفاق افتاده بود و امروز جای سجاد، من در خانه ابدی آرمیده بودم.»
محمد قربانی قهرمان فوق سنگین جام جهانی که تیر از تفنگ او شلیک شده گفت اگر می‌دانستم بابک در یک لحظه از ترس، مرتکب خطا خواهد شد، خود را جلوی او می‌انداختم تا جوان دسته‌گل مردم پرپر نشود.
بابک قهرمانی قهرمانان دو وزن المپیک لندن را با اختلاف چشمگیر شکست داده. آلن خوگائف قهرمان ۸۴ کیلو از روسیه را ۸-۱ مغلوب کرده و قاسم رضایی را نیز در لیگ بعد از کسب ۶ امتیاز، ضربه فنی کرده.
بالاژ کیس قهرمان سال ۲۰۰۹ جهان (مجارستان)، اصلانبک خوشتوف قهرمان المپیک پکن از روسیه و محمد عبدالفتاح (مصر) قهرمان سال ۲۰۰۶ جهان و آرتور آلکسانیان نفر سوم المپیک لندن از ارمنستان، فقط تعدادی از قهرمانان سرشناس جهان هستند که به قربانی باخته‌اند.
بنابه گزارشات از این دو برادر پس از حادثه تا نوروز امسال، نقل قولی منتشر نشده بود. تا این که این مصاحبه با وساطت حمید سوریان و توسط حسین زارعی کارشناس کشتی در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه انجام شد.