۱۳۹۱ اسفند ۲۶, شنبه

تهدید رژیمهای یاغی؛ تقویت پدافند موشکی آمریکا


به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا برنامه هایی را برای تقویت پدافندهای موشکی این کشور در واکنش به تهدید هسته ای روزافزون رژیم کره شمالی اعلام کرد . 

رژیم کره شمالی ماه دسامبر گذشته یک موشک دوربرد آزمایش کرد و ماه فوریه نیز سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد.


هیگل تصریح کرد تصمیم آمریکا درمورد استقرار رهگیر موشکی در آلاسکا پس از تهدیدهای روزافزون از سوی رژیمهای تهران و به ویژه کره شمالی اتخاذ شد.

وی افزود آمریکا همچنین برنامه هایش را برای استقرار دومین رادار موشکی خود در ژاپن دنبال خواهد کرد.

این اظهارات هیگل یک هفته پس از آن صورت گرفت که رژیم کره شمالی آمریکا را به حمله هسته ای پیشگیرانه تهدید کرد.

کارشناسان می گویند کره شمالی تا دستیابی به یک موشک بین قاره ای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به منظور هدف قرار دادن آمریکا فاصله ای زیاد دارد. 

اما لفاظی های تند کره شمالی و آزمایش های موشکی و هسته ای این رژیم باعث افزایش تنش بین پیونگ یانگ با آمریکا و کره جنوبی شده است . 

جیمز میلر مسئول امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت لفاظی های تند و علنی کره شمالی تاکیدی بر ضرورت این مسئله است که آمریکا باید اقداماتی جدی را در دفاع از خود در برابر هرگونه موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی در آینده انجام دهد.

کره شمالی که چند هفته است تهدید می کند هرگونه حمله دشمنان این کشور را پاسخ خواهد داد روز سه شنبه اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا مسئول 
پیامدهای فاجعه بار رزمایش های نظامی مشترک خود خواهند بود . 

کره شمالی با محکوم کردن قطعنامه تنبیهی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور به علت آزمایش هسته ای اخیر پیونگ یانگ و همچنین محکوم کردن رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی بارها تهدید کرده ممکن است یک جنگ هسته ای را به راه اندازد . این تهدیدها باعث افزایش تنش ها در شبه جزیره کره شده است.