۱۳۹۲ فروردین ۱۱, یکشنبه

حمله وحشیانه مامور حراست به یک خبرنگار - عکاس

ایرنا: مدیر روابط عمومی شرکت متروی تهران گفت: از برخورد ناشایست مامور حراست مترو با عکاس ایرنا در جریان عکاسی از محل وقوع آتش سوزی در خط سه مترو فاطمی تهران عذر خواهی می کنیم.

ˈکوروش میرزادهˈ بعدازظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ارتباط با برخورد نیروهای حراست فیزیکی راه آهن شهری با رسانه های جمعی، بارها گوشزد شده بود که پیش از هرگونه واکنش در قبال ثبت و ضبط خبر و عکس خبرنگاران، با روابط عمومی مترو هماهنگی لازم انجام شود.

وی ضمن پوزش از عملکرد نیروی حراست متروی تهران در برخورد با عکاس ایرنا، گفت: به احتمال زیاد مامور حراست نسبت به این نوع برخوردها توجیه لازم نشده بود و با بی اطلاعی از نوع عملکرد صحیح دست به چنین کاری زده است. 

در جریان آتش سوزی کانکس استراحتگاه کارگران در خط سه مترو واقع در اول خیابان فاطمی نبش خیابان ولیعصر(عج) مامور حراست مترو با اقدامی ناشایست دوربین عکاس ایرنا را توقیف کرده و فایل تصویری دوربین را حذف کرد.

لازم به ذکر است مطابق ضوابط و قوانین مطبوعاتی و رسانه ای هر خبرنگار به حکم وظیفه ملزم است نسبت به جمع آوری خبرهای تصویری و غیر تصویری از وقایع و حوادث پیش آمده در محیط اجتماعی، اقدام کند.

متاسفانه بارها شاهد برخوردهای نادرست مشابه دراین گونه از موارد هستیم که با بی توجهی بعضی از دست اندرکاران این وظیفه خطیر خبرنگاران و عکاسان خبری را نادیده انگاشته و در تقابلی ناشایست شان و منزلت خبرنگار را زیر سوال می برند.