۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

جدید ترین حکم محمد سیف زاده؛6 سال زندان


امروز: همسر محمد سیف زاده، وکیل زندانی می گوید شوهرش در حالیکه دوران محکومیتش به پایان رسیده، باردیگر به شش سال زندان محکوم شده است.



فاطمه گلزار به رادیو فردا گفت که قرار بود آقای سیف زاده با پایان محکومیت دو ساله اش، روز پنجم فروردین ماه آزاد شود، اما با دو پرونده دیگر و اتهام های جدید روبه رو شده و دادگاه بدوی برای یکی از این دو پرونده، او را به ۶ سال زندان محکوم کرده است.

اتهام های محمد سیف زاده از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در ایران، خروج غیرقانونی از کشور به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از طریق نوشتن نامه و امضای بیانیه هایی از داخل زندان عنوان شده است.
به رغم اتمام دوره ی حبس دو ساله این وکیل محبوس در زندان رجایی شهر، مسئولان از آزادی او جلوگیری کرده و برای او پرونده جدید تشکیل دادند.

این درحالی است که آقای سیف زاده از بیماری های متعددی رنج می برد.
پیش از این "کلمه" گزارش داده بود که این وکیل دادگستری محبوس در زندان رجایی شهر کرج، دادگاه و دادسرای انقلاب را به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی و عدم استقلال به رسمیت نشناخته و در جلسات آن شرکت نکرد که موجب خشم دستگاه قضایی و تبعید این زندانی بیمار به زندان رجایی شهر شد.

محمد سیف زاده از بیماری های کلیه، کولیت روده، کبد و ستون فقرات رنج می برد و عدم تامین نیازهای پزشکی و غذایی زندانیان رجایی شهر کرج وضعیت حاد این زندانی سیاسی را بغرنج کرده است .