۱۳۹۲ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

شهری که آمار طلاق در آن 80 درصد است

 فرماندار كاشمر گفت: 80 درصد ازدواج ها در این شهرستان به طلاق مي انجامد.

سایت پارسینه: مهدي فروزان چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی كاشمر اظهار كرد: براساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره ثبت احوال کاشمر اغلب دختران کاشمری در داشتن زندگی مشترک و دائم ناکام بوده اند به گونه ای که قبل از رسیدن به دو سال از یکدیگر طلاق گرفته اند.



فرماندار کاشمر با بیان اینکه باید موضوع طلاق از طریق کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد، به ارائه آمار فوت شدگان مرد نسبت به خانم ها  پرداخت و افزود: در سال گذشته پنج نفر مرد بیشتر از زنان در شهرستان فوت شده اند ولی در سال جاری این آمار و اختلاف به 17 نفر رسیده است.

فروزان با اشاره به اینکه فاصله فوت شدگان بین مرد و زن در شهر در سال گذشته یک نفر و در سال جاری 9 نفر است بیان کرد: این اختلاف در روستا کمتر از شش نفر است.

وی با اعلام اینکه از این به بعد جلسات شورای ثبت وقایع حیاتی به جای هرماه به طور فصلی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: براساس ماده پنج قانون ثبت احوال تمامی دستگاههای اجرایی ملزم به همکاری با اداره ثبت احوال هستند.

فرماندار کاشمر بیان کرد: بر اساس این آئین نامه بهورزان و خانه های بهداشت مکلف به همکاری بوده و باید آمار حیاتی در روستا را به روز اعلام کنند.

فروزان انتخاب نام های ائمه و اسلامی را توسط مردم این شهرستان برای فرزندانشان نشان دهنده ارادت مردم کاشمر به اهل بیت دانست و گفت: استفاده این گونه نام ها زیبنده شهر دارالمومنین است.