۱۳۹۲ اردیبهشت ۹, دوشنبه

حمله یگان ويژه به اعتصاب کارگران در کرمان

دیگربان: سایت «ماهان‌نیوز» از حمله یگان ویژه پلیس به تحصن اعتراضی کارگران کارخانه ذوب مس «خاتون آباد» استان کرمان خبر داده است.

به گزارش سایت «استان‌بان»٬ این سایت نوشته که نیرو‌های یگان ویژه شامگاه یکشنبه (هشتم اردیبهشت) تحصن کنندگان را متفرق کرده‌اند٬ اما معترضان همچنان در محوطه این مجتمع حضور دارند.

کارگران معترض که تعداد آن‌ها ۳۰۰ نفر اعلام شده است از چهارشنبه گذشته با بستن دروازه ورودی کارخانه ذوب مس «خاتون آباد» فعالیت‌های آن را متوقف کرده بودند.

این اقدام در اعتراض به به تحقق نیافتن وعده‌های مسئولان مس در خصوص استخدام‌هایی که پیش‌تر قول آن را به کارگردان داده بودند٬ صورت گرفته است.

تعداد این نیروهای معترض که در دو مجتمع مس «خاتون آباد» و «میدوک» بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ نفر می‌شود، از حدود دو سال پیش در پی دستور محمود احمدی‌نژاد مبنی بر تعطیلی شرکت‌های واسطه‌ای به مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه پیوستند.

شرکت سرمایه‌گذاری مس نیز طبق قراردادی که با این افراد بسته٬ وعده استخدام آن‌ها را بعد از گذشت یک سال از مدت قرارداد‌هایشان داده که با گذشت حدود ۱۸ ماه از این استخدام‌ها خبری نیست.

سایت «ماهان‌نیوز» اضافه کرده که معترضان «از چهارشنبه گذشته و با بستن دروازه ورودی مجتمع مس خاتو‌ن آباد جلوی ورود هرگونه مواد اولیه به این مجتمع تولیدی را گرفته و آن را تعطیل کرده‌اند.»

براساس گزارش‌ها «این کارگران شب گذشته با دخالت یگان ویژه پراکنده شده اند٬ اما همچنان در داخل مجتمع تحصن کرده و خواستار احقاق حق خود و اجرای مفاد قرارداد‌ها هستند.»