۱۳۹۲ فروردین ۲۵, یکشنبه

ائتلاف سه نامزد مدنظر خامنه‌ای در نیم‌ ساعت

 دیگربان: علی‌اکبر ولایتی که در فضای سیاسی ایران از وی با عنوان آقای «آقا اجازه» نام برده می‌شود٬ گفته است ائتلاف او با حداد عادل و قالیباف در کمتر از نیم ساعت شکل گرفته است.


آقای ولایتی که با محمدباقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل «ائتلاف برای پیشرفت» را تشکیل داده این مطالب را در گفتگو با جدید‌ترین شماره هفته‌نامه «مثلث» بیان کرده است.

از ولایتی٬ قالیباف و حداد عادل به عنوان سه نامزد مدنظر علی خامنه‌ای برای تصدی پست ریاست دولت یازدهم نام برده می‌شود.

مشاور ارشد آقای خامنه‌ای گفته است: «شاید تمام صحبت‌های من با آقای قالیباف تا زمان به نتیجه رسیدن آن فقط یک ربع ساعت طول کشید. آقای حداد هم همین‌طور؛ شاید ربع ساعت.»

این ائتلاف در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۱ شکل گرفته و فعالیت خود را برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده است.

محمدتقی مصباح یزدی که رهبری جریان «جبهه پایداری» را برعهده دارد هفته گذشته در جریان یک سخنرانی بی‌آنکه به نام این ائتلاف اشاره کند گفته این سه نفر در عمل با هم نمی‌سازند.

علی‌اکبر ولایتی در بخش دیگری از این گفتگو به یکی از «نقاط قوت» خود تحت عنوان «آقا اجازه» اشاره کرده که به معنای هماهنگی کامل وی با رهبر جمهوری اسلامی و دستورات او است.

وی افزوده که «یکی از نکاتی که برخی نقطه ضعف من می‌دانند - و البته من خودم معتقدم که نقطه قوت است - این است که می‌گویند فلانی آقا اجازه است؛ آقا یعنی مقام معظم رهبری، چه در سمت ریاست جمهوری و چه در سمت رهبری.»

ولایتی اضافه کرده است: «در انتخابات ۸۴ که قرار بود برای ریاست‌ جمهوری بیایم، برخی به من انتقاد می‌کردند که اشکال فلانی این است که در زمان وزارت خارجه هر کاری می‌خواست انجام بدهد با رهبری هماهنگ می‌کرد و اگر هم رئیس‌ جمهور بشود‌‌ همان کار را انجام خواهد داد.»

۲۲ فروردین ماه نیز محمدرضا باهنر یکی از نامزد‌های انتخابات آینده ریاست جمهوری بی‌آنکه نامی از ولایتی ببرد٬ گفته بود که دولت وی دولت «آقا اجازه» نخواهد بود.