۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

تائید سفر سرکرده تروریست های لبنان به ایران

صدا و سیمای رژیم: رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در پاسخ به سوالی درباره انتشار خبر سفر سید حسن نصرالله (سرکرده حزب الله لبنان) به ایران گفت: ما هم این خبر را شنیده‌ایم، این که دوستان ایران به کشورمان سفر کنند طبیعی است و این رفت‌وآمدها کمک خواهد کرد تا موفق شویم در منطقه وضع با ثبات‌تری ایجاد کنیم. 

اعلان جنگ حزب الله به مردم سوریه

یکی از سران اپوزیسیون سوریه روز گذشته به حزب الله لبنان نسبت به اقدامات این گروه علیه مخالفان سوری هشدار داد.

به گزارش رادیو آلمان، جرج صبرا گفت که افراد حزب‌الله در منطقه القصیر حمص، نیروهای دولتی سوریه را در نبرد با مخالفان همراهی می‌کنند و این مداخله به معنای اعلان جنگ به مردم سوریه است.


منطقه القصیر یک منطقه مهم و استراتژیک

یک نماینده پارلمان رژیم سوریه گفته منطقه القصیر یک منطقه مهم و استراتژیک به شمار می آید و می تواند سرنوشت نبرد در سوریه را تعیین کند .

زهیر غلوم گفت : نبرد القصیر تنها از نظر بشار اسد رئیس جمهور سوریه نبرد اساسی به شمار نمی آید بلکه این نبرد برای هرکدام از کشورهای لبنان (حزب الله) و سوریه اساسی است .

این نماینده پارلمان رژیم سوریه گفت : منطقه القصیر به مثابه کمربند و گلوگاهی به شمار می آید که از طریق آن سلاح به سوریه وارد می شوند . این منطقه بسیار استراتژیک است بگونه ای که امنیت حمص و حماة نیز به آن بستگی دارد .