۱۳۹۲ اردیبهشت ۲, دوشنبه

رژیم تهران برای انتخابات سوریه هم تصمیم می گیرد

به گزارش رادیو فرانسه، جمهوری اسلامی می گوید بهترین سناریو برای حل بحران سوریه آن است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در سال ٢٠١٤ در قدرت باقی بماند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در دمشق گفت: « ما فکر می کنیم بهترین سناریو این خواهد بود تا بشار اسد تا سال ٢٠١٤ رئیس جمهور سوریه باقی بماند. بعدتر در سوریه انتخابات آزاد برگزار خواهد شد و مردم سوریه در مورد آینده خود تصمیم خواهند گرفت.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در این کنفرانس خبری از کشور های همسایه سوریه بدلیل حمایت آنان از مخالفان دمشق انتقاد کرد.

وی افزود این کشور ها تلاش دارند بحران در سوریه را تشدید کنند و باعث کشتار بیشتر در میان مردم سوریه گردند.

علاءالدین بروجردی در ادامه گفت: « این کشورها باید بدانند که دیر یا زود بحران سوریه به پایان خواهد رسید وفقط سیاستهای بد آنان در حافظه مردم سوریه باقی خواهد ماند.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شنبه شب گذشته برای گفتگو بامقامهای سوری وارد دمشق شد و امروز دوشنبه نیز با بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

رژیم ایران که یکی از مهمترین حامیان رژیم دمشق بشمار می رود پیوسته کشور های غربی و عرب را به حمایت از شورشیان سوریه متهم می کند.