۱۳۹۲ فروردین ۱۸, یکشنبه

آلزایمر انتخاباتی خامنه‌ای و اصولگرایان

خبرنگار ما از تهران: در حالیکه کمتر از سه ماه تا برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، اصولگرایان سنتی همان جریانی که تا گذشته‌ای نه چندان دور تمام قد از محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، او و یارانش را نشانه گرفته‌اند و با تندترین لحن ممکن علیه شخص احمدی‌نژاد و آنچه جریان انحرافی می خوانند و اسفندیار رحیم مشایی بازیگر اصلی آن است موضع‌گیری می‌کنند. 


محمدباقر قالیباف٬ شهردار تهران و از کاندیداهای احتمالی انتخابات می‌گوید نتیجه عملکرد دولت‌های نهم و دهم بی‌اعتمادی مردم و بازی با باور‌های آن‌ها بود و جمهوری اسلامی از تصمیم‌های غلط بیشتر از تحریم‌ها آسیب خورده است. فراتر از آن نقوی‌حسینی یکی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس روز پنجشنبه (هشتم فروردین) به خبرگزاری «نسیم» تیم احمدی‌نژاد را متهم کرد که یکی از مبانی فتنه‌انگیز در انتخابات سال ۱۳۹۲ هستند فعالیت‌های «ضد امنیتی» دارند. 

اما این روزها دیگر انتقاد از احمدی‌نژاد تنها مختص به پایتخت نیست بلکه در شهرهای کوچک ایران نیز به صورت سازمان یافته‌ای این موضوع پیگیری می‌شود، همچون شهر کوچک «ازنا» در استان لرستان که عبد‌الله بنیادی٬ امام جمعه موقت آن از تیم احمدی‌نژاد با عنوان «منحرفانی» نام برده که قصد دارد برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری از مقدسات «سوء‌استفاده» کند. 

همه این حملات زمانی سوال برانگیز می‌شود که اظهارات علی خامنه‌ای در خطبه دوم نماز جمعه 29 خرداد سال 88 بازخوانی شود آن زمان که گفت: «...البته بین ایشان [هاشمی رفسنجانی] و آقای رئیس جمهور [احمدی نژاد] نظر من به آقای رئیس جمهور نزدیک‌تر است.» 

درهمین ارتباط یکی از فعالین دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌گوید: «در آستانه انتخاباتی که تا الان تمامی کاندیداهای آن از خودی‌های نظام هستند و همگان بر این باورند که کاندیدای مورد نظر آقای خامنه‌ای از صندوق بیرون کشیده خواهد شد، اما نظام به هر طریقی سعی دارد شرایط را خوب جلوه دهد که یکی از بازی‌های آنان دشمن تراشی و رقیب سازی است که در دوره گذشته اصلاح طلبان و آقای موسوی و کروبی بودند و امسال هم تیم اقای احمدی نژاد.» 

به اعتقاد این فعال سیاسی، خامنه ای و اصولگرایان دچار آلزایمر تعمدی انتخاباتی شده اند و انگار یادشان رفته که هیمن ها که امروز به نام جریان انحرافی خوانده می شوند نورچشمی‌هایشان بودند که با مهندسی انتخابات گذشته روی کار آمدند. 

این روزها چنین نگاهی در بین بسیاری دیگر از مردم ایران نیز رایج است. حتی در بین آندسته از افراد که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته به محمود احمدی نژاد رای دادند کم نیستند آنهایی که ادعا می‌کنند دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد چون رایشان بی سرانجام خواهد بود.