۱۳۹۲ فروردین ۱۷, شنبه

سوریه؛ وزیر امور خارجه رژیم اسد سکته کرد

منابع آگاه در لبنان، از سکته "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منابع آگاه به رادیو اینترنشنال بیروت خبر داده‌اند که "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه امروز جمعه (16 فروردین) سکته کرده و سپس به بیمارستان منتقل شده است.



این رسانه لبنانی به جزئیات بیشتری از این خبر اشاره‌ای نکرده است.

هنوز منابع رسمی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.


بازداشت یک افسر تک تیرانداز پاسدار

به گزارش العربیه، ارتش آزاد سوریه یک افسر سپاه پاسداران را که تک تیرانداران وابسته به ارتش دولتی سوریه را آموزش می داد، دستگیر کرده است.

فرمانده یکی از گردان های ارتش آزاد در این منطقه گفته است که در درگیری های صورت گرفته در منطقه کورنیش غرب شهر ادلب، شماری دیگر از پاسداران کشته شدند.

یکی از فرماندهان گردان شهدای ادلب در بیان آن چه ''شکار ارزشمند'' نامید گفت که افسر پاسدار، تک تیراندازان نیروهای دولتی را در آن منطقه آموزش می داد.

حمید وثوق، افسر پاسدار در دستان ارتش آزاد، که از راه ترکیه وارد خاک سوریه شده است، به ''العربیه‌'' از حضور پاسداران در میان نیروهای اسد خبر داد، او گفت که این سربازان در سراسر سوریه در چند جبهه در حال نبرد هستند.

ارتش آزاد تاکید می کند که شماری از پاسداران را در جریان درگیری های اخیرش در نزدیکی شهر ادلب کشته است و جنازه های شماری از آن ها را همچنان در اختیار دارد. 

ارتش آزاد می گوید که دستگیری پاسداران مسلح خط بطلانی است بر گفته های سران نظام مبنی بر تکذیب مشارکت هر گونه نیروهای پاسدار یا از حزب الله لبنان در جنگ نیروهای دولتی علیه مخالفان.