۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۰, سه‌شنبه

خبرنگار ايتاليايی در سوريه ناپديد شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، روزنامه ایتالیایی استامپا اعلام کرد دومنیکو کویریکو، خبرنگار و فرستاده ویژه این روزنامه به سوریه از حدود بیست روز پیش در این کشور ناپدید شده است.

ماریو کالابرسی، مدیر روزنامه استامپا، در پایگاه اینترنتی این نشریه اعلام کرد کویریکو ششم آوریل از لبنان وارد سوریه شد و بعد از چند تماس و ارسال پیام های تلفنی کوتاه که آخرین تماس به نهم آوریل مربوط می شود، هرگونه تماس با وی قطع شده است.

این روزنامه نگار شصت و دو ساله تجربه زیادی در مناطق جنگی داشت و بارها وقایع مربوط به قاره آفریقا را در لیبی و همچنین سودان، دارفور و مالی پوشش داده بود.

این منبع افزود کویریکو از روزنامه خواسته بود به مدت یک هفته سکوت کند و به همین دلیل روزنامه فقط پانزدهم آوریل با توافق خانواده روزنامه نگار مقامات ایتالیایی را از ناپدید شدن وی آگاه کرد.

وی همچنین گفت وزارت امور خارجه فورا واحد بحران خود را فعال کرد و این واحد تحقیقاتی را آغاز کرد اما تاکنون هیچ نتیجه ای از این تحقیقات به دست نیامده است.

مدیر استامپا خاطر نشان کرد به منظور جلوگیری از جلب توجه به دومنیکو در منطقه ای که خطر آدم ربایی بالا است، استامپا و سایر رسانه ها تاکنون در این باره سکوت کرده بودند.

ماریو کالابرسی، افزود ما امیدوار بودیم که این سکوت به یافتن راه حلی کمک کند. متاسفانه این طور نشد و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم اکنون ناپدید شدن او را علنی کنیم.