۱۳۹۲ فروردین ۱۵, پنجشنبه

قانون اساسی راه تائيد صلاحيت مشايی را بسته است


به گزارش مشرق، «آيا شوراي نگهبان صلاحيت كسي را كه با حكم رهبر عالي ايران فاقد شايستگي معاونت رئيس جمهور اعلام شد، تأييد مي كند؟ هرگز!»

روزنامه آلماني هندلزبلات ضمن انتشار اين تحليل نوشت: احمدي نژاد مي خواهد مشاورش اسفنديار رحيم مشايي را هر طور كه شده به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري در ژوئن از مانع شوراي نگهبان رد كند.



مشايي از مدتها پيش مشاور نزديك احمدي نژاد است و دخترش با پسر رئيس جمهور ازدواج كرده است. احمدي نژاد براي اينكه مشايي را در فهرست نامزدهاي رياست جمهوري بياورد بايد به چيزي برسد كه تاكنون نتوانسته است؛ پيروز شدن در رويارويي با حافظان جمهوري اسلامي.

به گزارش کیهان، اين روزنامه با بيان اينكه تحليل گران در مجموع بخت مشايي براي تأييد صلاحيت را خيلي كم مي دانند، نوشت: احمدي نژاد از سالها پيش مي كوشد مشايي را به عنوان جانشين احتمالي خود مطرح كند و اكنون ظاهراً نمي خواهد از نامزد ديگري حمايت كند كه كمتر مورد مناقشه باشد. وي اخيراً خيلي جاها با مشايي ظاهر شده تا شوراي نگهبان را قانع كند كه فرد محبوبش بيش از حد سرشناس است كه بتوان او را رد كرد(!) ... اما او در گذشته در اين هدف ناموفق بود. وي در سال 2009 مشايي را معاون اول خود كرد اما بعد بايد به توصيه رهبري از او فاصله مي گرفت. ظاهراً مشايي به احمدي نژاد در اختلاف نظرش با رهبري در سال 2011 بر سر وزير اطلاعات مشاوره مي داده است. رئيس جمهور يازده روز از كار دست كشيد در نهايت اما كوتاه آمد.